Dlink eller Linksys
Fra : Snavox

Dato : 10-06-03 13:33

Hejsa.

Jeg skal snart til at købe ind til et trådløst efter G-standarden. Nu vakler
jeg lidt mellem Linksys og Dlink. Sidstnævnte er en smule dyrere end
førstnævnte. Får man noget for de ekstra 100-lapper, eller er det bare
tilfældig?

Venlig hilsen

Poul

Fra : pepsimax

Dato : 10-06-03 13:50

Hej
jeg har linksys og det virker bare
med op til 32 brugere på en gang

mvh

pepsimax

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-03 13:58

"pepsimax" <pepsimax.news@kandu.dk> wrote in message

> pepsimax

jeg bliver også kaldt Pepsi, hvor køber du pepsi billigt

Fra : pepsimax

Dato : 10-06-03 15:28

Hej Bjarke

Først så ejer jeg www.pepsimax.dk i Danmark SSSS
og i fredags købte jeg 600 stk pepsimax i Tyskland
24 stk for 39,95

mvh

Pepsimax

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 12-06-03 14:09

On Tue, 10 Jun 2003 14:32:34 +0200, Snavox wrote:

> [...]
> jeg lidt mellem Linksys og Dlink. Sidstnævnte er en smule dyrere end
> førstnævnte. Får man noget for de ekstra 100-lapper, eller er det bare

Du får "navnet". Linksys har samme hardware indbygget og det er faktisk
muligt at flashe LinkSys med en DLink BIOS (Det kan man i hvert fald på
en Linksys WAP 11 - 802.11b)

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 12-06-03 14:22

On Thu, 12 Jun 2003 15:08:41 +0200, Lars Bo Wassini wrote:

> Du får "navnet". Linksys har samme hardware indbygget og det er faktisk
> muligt at flashe LinkSys med en DLink BIOS (Det kan man i hvert fald på
> en Linksys WAP 11 - 802.11b)

Hov! Det var da vist noget rod jeg skrev.... Efter jeg læste dit indlæg
igen, kan jeg se, at Linksys er den dyreste hos dig, men ikke her i Odense
hos Proconsult.dk

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-06-03 22:11

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote:

> Du får "navnet". Linksys har samme hardware indbygget og det er faktisk
> muligt at flashe LinkSys med en DLink BIOS (Det kan man i hvert fald

> en Linksys WAP 11 - 802.11b)

Det er rigtigt at der er tilfældet på nogen hardware revisioner af D-Link og
Linksys 802.11b 11Mbit baserede Access Points, men det er et enkeltstående
tilfælde.

D-Link DWL-2000AP er baseret på Intersil PRISM GT
chipsettet/referencedesign, lige som Netgear WG-602
Linksys WAP54G er baseret på Broadcom AirForce chipsettet/referencedesign.

Efter at have læst en del reviews og hørt en masse kunders feedback, tror
jeg nok jeg selv personligt ville vælge en Intersil baseret, og da D-Link
ikke har shippet de første DWL-2000AP i Danmark endnu, er Netgear den eneste
mulighed jeg kender.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam058@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : jens

Dato : 13-06-03 00:27

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du får "navnet". Linksys har samme hardware indbygget og det er faktisk
> muligt at flashe LinkSys med en DLink BIOS (Det kan man i hvert fald

Tak for kaffe....
Hvor har du den idè fra ?

Mvh Jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 10:46

On Fri, 13 Jun 2003 01:27:29 +0200, jens wrote:

> "Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en meddelelse

> på
>
> Tak for kaffe....
> Hvor har du den idè fra ?

Jeg har en Linksys som jeg ledte efter en firnware opdatering til og efter
lidt søgen på Google fandt jeg ud af, at det er muligt at opdaterer den med
en ny bios og derefter med en ny firmware, så den kan bruge 22 Mb
forbindelse istedet for "kun" 11 Mb. Der skulle også snart være en 44 Mb
opdatering - hvis den ikke allerede er her.
Nu skal jeg bare finde et PC-card, der understøtter det

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 16-06-03 11:33

> [...]
> opdatering - hvis den ikke allerede er her.
> Nu skal jeg bare finde et PC-card, der understøtter det

Men det er vel linksys bios`ser ?
Hvor kommer Dlink ind henne ?

Mvh jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 12:30

On Mon, 16 Jun 2003 12:32:42 +0200, jens wrote:

> Men det er vel linksys bios`ser ?
> Hvor kommer Dlink ind henne ?

Øhm..... Min Linksys mener den er en DWL-900AP+ nu!

http://www.dslreports.com/forum/remark,4890611~root=equip,16~mode=flat

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 16-06-03 13:13

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en meddelelse

> Øhm..... Min Linksys mener den er en DWL-900AP+ nu!
>
> http://www.dslreports.com/forum/remark,4890611~root=equip,16~mode=flat

Avavav.

Mvh Jens som ikke lige skal have sådan en alligevel så.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 15:11

On Mon, 16 Jun 2003 14:13:18 +0200, jens wrote:

> Avavav.
>
> Mvh Jens som ikke lige skal have sådan en alligevel så.

Det virker ellers ret godt - og med nye muligheder som 44 Mb/sec, 256 bit
WEP kryptering og 802.1x validering op mod en Radius server.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 16-06-03 16:25

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en

> Det virker ellers ret godt - og med nye muligheder som 44 Mb/sec, 256 bit
> WEP kryptering og 802.1x validering op mod en Radius server.

Vil det sige den også er stabil..ved "moderat" belastning, og at firewallen
er "tæt" som man regner med ved "deny all" på inbound wallen ?

Eller bliver den ægte D areware.. ?

Mvh jens

Fra : jens

Dato : 16-06-03 16:29

> [...]
Jeg forstår det sådan at den linksys du har er den wap11 som er her ..:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwap/netlswap11.html

Hvor lan en rækkevidde har sådan en ca.....

Mvh Jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 17:56

On Mon, 16 Jun 2003 17:28:51 +0200, jens wrote:

> [...]
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwap/netlswap11.html
>
> Hvor lan en rækkevidde har sådan en ca.....

Jeps!
Jeg har ikke testet rækkevidden, men mon ikke det er det samme som normalt
20 m indendørs og 100 m udendørs (???)

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 16-06-03 18:40

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en

> Jeg har ikke testet rækkevidden, men mon ikke det er det samme som normalt
> 20 m indendørs og 100 m udendørs (???)

Hrmf... ifølge en mail til poconsult, kunne eg godt glemme alt om at række
80-100 meter med eksterne antenner og LOS med wap11.......

Det er ikke nemt at blive klog på uden at købe sig fattig i diverse modeller
da, men selvfølgeligt, hvis man bare kan download biosen til en anden
producents.........

Mvh Jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 19:59

On Mon, 16 Jun 2003 17:24:35 +0200, jens wrote:

> Vil det sige den også er stabil..ved "moderat" belastning, og at firewallen
> er "tæt" som man regner med ved "deny all" på inbound wallen ?

Øhm... Firewall er der jo ligesom ikke indbygget! Jeg har den stående på
DMZ'en. Jeg har ikke forsøgt at belaste den vildt, men min overbo - der
bruger mig som internet accesspoint via WLan - klager da ikke.

> Eller bliver den ægte D areware.. ?

D?

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 20:00

On Mon, 16 Jun 2003 19:40:03 +0200, jens wrote:

> Hrmf... ifølge en mail til poconsult, kunne eg godt glemme alt om at række
> 80-100 meter med eksterne antenner og LOS med wap11.......

Jeg skal da lige lave et forsøg på et tidspunkt - ka' vel slæbe den bærbare
ned i baghave og se hvor langt jeg når *S*

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 16-06-03 20:17

> Jeg skal da lige lave et forsøg på et tidspunkt - ka' vel slæbe den
bærbare
> ned i baghave og se hvor langt jeg når *S*

Det ville være interessant hvis du gider, og det er jo fint vejr til lidt
motion..

Dareware.... siger det ikke sig selv ?
Jeg er så lidt skuffet over firewallen mangler, men det gør jo ingen forskel
fra sådan som jeg kender DI604.

Mvh Jens