Excel dør
Fra : Kresten Nørgaard

Dato : 10-06-03 10:14

Vi har i nogle måneder haft det problem, at Excel "dør" på vore PCer.
Problemet optræder i forskellige varianter, men fællestrækket er, at når man
starter Excel, "fryser" PCen.

Problemet er kun set under Win98. Vi anvender Office 2000 SR-2.

Vi har forsøgt at afhjælpe ved geninstallering,
afinstallering+geninstallering og opdatering til seneste version. Kun i et
tilfælde er det lykekdes at få Excel til at fungere igen på denne måde. I
6-8 andre tilfælde har vi opgivet, og reformateret harddisken.

Er der nogen deer har oplevet noget lignende?

Fra : pre

Dato : 10-06-03 18:53

En væsentlig hjælp til identifikation af fejl er præcise oplysninger
om hvordan/hvorfor prg. går ned.
I den foreligende situation kunne det dog være en løsning at starte
"Søg og Erstat", en variant af installeren. Den gennemgår samtlige
filer og kontrollerer evt. retter deres indhold.

pre

Fra : Kresten Nørgaard

Dato : 11-06-03 07:25

Forløbet er ikke entydigt op til katastrofen - kun symptomet er ens: Når man
forsøger at starte Excel fryser PCen. Cursoren beholder udseende som pil
(altså ikke timeglas) men kan stadig bevæges, tastaturet er virkningsløst -
dog kan to hurtige Alt-Ctrl-Del efter hinanden oftest genstarte PCen

Det ene der undrer mig er, at vi oplever det på den ene PC efter den anden,
med ugers mellerum, uden at fejlen kan spores til et bestemt regneark. Har
vi fået en virus ind på trods af alle sikkerhedsregler/viruscheck/firewall?

Det andet der undrer mig er, at en total afinstallering + geninstallering af
officepakken ikke afhjælper problemet. I går lykkedes det mig faktisk at få
liv i en ramt PC ved denne procedure, suppleret med fjernelse af stort set
alt hvad der indeholdt "Excel" i registreringsdatabasen. Jeg syntes dog ikke
jeg fandt noget uventet her.

Fra : Mads Leth

Dato : 11-06-03 14:26

Har du tjekket for virus?
Det lyder som om der godt kunne ligge noget snavs.......

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 11-06-03 22:44

Hej

Og hvis dine pc'ere er koplet til servere - start da virus check der!...

Fra : pre

Dato : 11-06-03 10:40

At afinstallere betyder at slette registeret over filer. Filerne
ændres ikke. Ved geninstallering etableres det samme register som
peger på de samme filer. Kun tilfældigt kan den procedure få en effekt
i denne sitiation.

> [...]

stort set
| alt hvad der indeholdt "Excel" i registreringsdatabasen. Jeg syntes

| > |