sessioner vs cookies
Fra : Henrik Petersen

Dato : 10-06-03 09:41

Hej læser

Hvad er forskelle på sessioner og Cookies og hvordan kan man se forskel på
den i asp koden...?

henirk

Fra : pepss

Dato : 10-06-03 10:09

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> skrev
> Hvad er forskelle på sessioner og Cookies og hvordan kan man se forskel på
> den i asp koden...?

en session er noget der bliver husket af serveren. en cookie bliver gemt på
brugerens harddisk.
i koden vil der stå Session("noget") vist det er en session og cookie vil
kan se sådan ud Response.Cookies("noget")("navn")

--
pepss
jeg er ordblind men jeg håber da man kan gætte hvad jeg skriver

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-06-03 10:16

pepss skrev:

> en session er noget der bliver husket af serveren. en cookie
> bliver gemt på brugerens harddisk.

En session er faktisk også en cookie. Den udløber bare hurtigere
end en almindelig cookie.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 10-06-03 12:13

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> En session er faktisk også en cookie. Den udløber bare hurtigere
> end en almindelig cookie.

ja det har du da ret i! det havde jeg da ikke lige tængt på! men tak for at
du lige rette mig!

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 10-06-03 22:36

> En session er faktisk også en cookie. Den udløber bare hurtigere
> end en almindelig cookie.

Og bliver også gemt på brugerens harddisk

Allan Bach

Fra : pepss

Dato : 11-06-03 08:13

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev

> Og bliver også gemt på brugerens harddisk

ja den forklaring gik vist ikke så godt for mig!
men har er et par links hvor det står:
session http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
cookie http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp
håber det var noget bæder!
hvor meget kan en bruger endelig se ud af det der står i en session?