gubby han eller hun?
Fra : jan h

Dato : 09-06-03 20:42

det er jo snart ikke til at se forskel på han og hunner mere

det ku man da for 10 år siden da jeg for første gang

forsøgte mig med ark. er der nogen måde at se forskellen

jeg har købt dem som 4 hunner og 2 hanner men helt

ærligt så kan jeg sku ikke se hvad der er hvad

mvh jan

Fra : Schuberti

Dato : 09-06-03 22:11

Man kan somregel se det på halerne

Hannerne har flotte store haler som "flagre" efter dem

Hunnerne mere faste og afrundet

Fra : jan h

Dato : 10-06-03 07:13

ja det sku man kunne men de alle lige flotte men det er måske bare indtil de
blir ældre?

Fra : Simon Rasch

Dato : 10-06-03 10:06

> det er jo snart ikke til at se forskel på han og hunner mere

Det kan være svært at se det på halerne, men såvidt jeg ved, kan man stadig
se det på hannes gonopodium (sikkert stavet forkert) det lange tynde rør
under bugen. (det vi på jysk kalder en "gynter")...hunnen har bare en
trekantet finne samme sted.

Håber det hjælper med kønsbestemmelsen.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-03 12:32

Simon Rasch wrote:
> [...]
lange
> tynde rør under bugen. (det vi på jysk kalder en

Ja - den er vist god nok stadigvæk.

Hunnerne er også lidt mere buttede og får nogle mørke pletter,
hvor æggene kan anes.

PS - du bør gøre noget ved dit Sv: i subject - standard er Re: -
og indlæg med Sv: bliver på nogle servere filtreret fra, så man
ikke kan se indlægget.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk