MS Windows
briani 27239
WinXP med (kun) 128 MB RAM ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-06-03 15:47

Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er det nok, eller
bør man fylde noget mere RAM på den den?

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 15:52

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er det nok,
eller
> bør man fylde noget mere RAM på den den?

Det kan nok godt lade sig gøre. Men hurtig vil den nok ikke være..

Jeg har selv prøvet med 56Mb ram.. Det gik jeg ret hurtigt væk fra igen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 09:37

On Sun, 8 Jun 2003 16:51:40 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Det kan nok godt lade sig gøre. Men hurtig vil den nok ikke være..
Øhh du ved ikke om det er en 1 Ghz så vil det køre fint!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : jens

Dato : 09-06-03 14:51

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 8 Jun 2003 16:51:40 +0200, "Bjarke Hansen"

> Øhh du ved ikke om det er en 1 Ghz så vil det køre fint!

Ikke enig.
En 1ghz med 128 ram vil få en swapfil på ca 512mb discram.
Der skal en ganske kraftig fsb og cpu til at få det til at køre fornuftigt.

(Gates anbefaler vist 256ram til xp, det bliver det ikke nødvendigvis til
minmums krav af)

Xp`s problem er al den farvelade på skærmen, det er ret tungt at trække.

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 16:08

On Mon, 9 Jun 2003 15:50:56 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Ikke enig.
>En 1ghz med 128 ram vil få en swapfil på ca 512mb discram.
>Der skal en ganske kraftig fsb og cpu til at få det til at køre fornuftigt.

Sådan en gang ævl ja undskyld mig!

Hvad skal man så have 2000 GHZ med 3000 GB ram, for at få en xp til at
køre???

Jeg har selv installeret windows XP professional sp1 på en maskine
med 400 Mhz cpu og 128 mb ram og den kører fint, jeg har selvfølgelig
slået alt andet grafiksnask fra.

Jeg har også installeret en maskine på 1 ghz med 128 ram som også
kører fint med alt det grafiske snask slået til.

Og minimumskravet ifølge microsoft er?
jeg gider ikke lige finde dem frem men det er nok 128 mb ram og 266
mhz processor, ret mig kun hvis jeg er langt væk TIA

Sååå lad os følge dette ikke!

Fra : jens

Dato : 09-06-03 16:25

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse >

> Sådan en gang ævl ja undskyld mig!

Næe, set fra dit synspunkt har du nok ret.

> Hvad skal man så have 2000 GHZ med 3000 GB ram, for at få en xp til at
> køre???

Det kommer an på hvad det er til.
Den nye photoshop er feks ikke brugbar på min xp1700 med 512 DDRram

> Jeg har selv installeret windows XP professional sp1 på en maskine
> med 400 Mhz cpu og 128 mb ram og den kører fint, jeg har selvfølgelig
> slået alt andet grafiksnask fra.

Og jeg har på en k6/2 350mhz med 512 ram, heller ikke et roblem til det den
skulle.

> Jeg har også installeret en maskine på 1 ghz med 128 ram som også
> kører fint med alt det grafiske snask slået til.

Prøv Generals spillet på den.

> Og minimumskravet ifølge microsoft er?
> jeg gider ikke lige finde dem frem men det er nok 128 mb ram og 266
> mhz processor, ret mig kun hvis jeg er langt væk TIA

Jaja det kan lade sig gøre, men kan man bruge den uden at blive vanvittig på
en halv time ?

> Sååå lad os følge dette ikke!

Her er det jo standard allround brug vi diskuterer udfra, (jeg gør
ihvertfald).
Min 350hestes kørte da fint med xp, men det eneste den skulle var at hente
post hvert 5 minut og vise det i OE, hvorefeter der måske skulle sendes lidt
post.

Det er ikke altid nok at en maskine kan det.

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 16:55

On Mon, 9 Jun 2003 17:25:14 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse >
KLIP
>Det kommer an på hvad det er til.
Ja da, men det får vi jo ikke oplyst!!!

>Den nye photoshop er feks ikke brugbar på min xp1700 med 512 DDRram
Det var der ikke tale om, kun om xp kunne køre på 128 ram!

KLIP
>Og jeg har på en k6/2 350mhz med 512 ram, heller ikke et roblem til det den
Ja se selv

>Prøv Generals spillet på den.
Det var der heller ikke noget snak om, kun om xp kunne køre på 128 mb
ram!!! Desuden kan han læse hardwarekravet uden på kassen!

KLIP
>Jaja det kan lade sig gøre, men kan man bruge den uden at blive vanvittig på
>en halv time ?
Har du prøvet, nææ så du ved ikke hvad du snakker om

KLIP
>Her er det jo standard allround brug vi diskuterer udfra, (jeg gør
>ihvertfald).
Jamen hvad er din "standard allround" så, er det de sidste nye spil og
programmer???

Jeg diskutere ud fra om han kan køre xp på en bærbar og det er jo ikke
lige fremt en hurtigløber når han spørger om xp kan køre med 128 MB
ram vel!

Fra : jens

Dato : 09-06-03 17:03

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse

> KLIP

> Har du prøvet, nææ så du ved ikke hvad du snakker om

Ja jeg har, og jeg endte på den lukkede i kolding.

> KLIP
> Jamen hvad er din "standard allround" så, er det de sidste nye spil og
> programmer???

Standard (for mig) er mail og web browsing, + at kunne skrive i word og
excel feks, desuden skal den kunne spille basale demospil.

> Jeg diskutere ud fra om han kan køre xp på en bærbar og det er jo ikke
> lige fremt en hurtigløber når han spørger om xp kan køre med 128 MB
> ram vel!

Næ, det er jo det jeg skriver.
At den kan starte og lukke maskinen er ikke helt nok til at man kan sige at
"Den kører fint"

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 17:49

On Mon, 9 Jun 2003 18:02:41 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>At den kan starte og lukke maskinen er ikke helt nok til at man kan sige at
>"Den kører fint"
Så nu går du fra den ene yderlighed til den anden, først med noget
skriveri om Generals og Photoshop, og så til bare at kunne starte og
lukke en maskine med XP på.

Jeg gider ikke blive ved med at diskutere dine urimelige krav som du
kommer med!

XP kan godt køre på 128 mb ram og lad os sige en 350-400 mhz, går det
udemærket til Officepakke, internet og brænding af cd. Hvis man sætter
extra 128 mb ram i så går det altså meget hurtigere!

Og ja jeg har selv arbejdet ved sådan en maskine!

Dog skal man ikke forventen super hurtig multimediamaskine!!!

Slå alt grafikgejl fra kontrolpanel > system > avanceret > ydeevne.

Fra : jens

Dato : 09-06-03 18:44

> On Mon, 9 Jun 2003 18:02:41 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:
>

> Jeg gider ikke blive ved med at diskutere dine urimelige krav som du
> kommer med!

Jeg kræver da ingenting, men du bad mig præcisere hvad jeg mente, uden selv
at angive hvad du mener er brugbart.

> XP kan godt køre på 128 mb ram og lad os sige en 350-400 mhz, går det
> udemærket til Officepakke, internet og brænding af cd. Hvis man sætter
> extra 128 mb ram i så går det altså meget hurtigere!

Jaee, der er bare det ved det, at office pakken og xp kan fylde op til 7gb
på en disc, de fleste bærbare jeg har set i 300hestes størelsen har ikke
mere end 4.3g at gør godt med.

Dermed kan xp så ikke siges at kunne bruges på den maskine, men der er ingen
oplysninger om disc størelse i denne tråd.

> Og ja jeg har selv arbejdet ved sådan en maskine!

Stakkel

> Dog skal man ikke forventen super hurtig multimediamaskine!!!
>
> Slå alt grafikgejl fra kontrolpanel > system > avanceret > ydeevne.

Det er da en start
Enten vi kan blive enige eller ej, så er xp efter min mening ikke egnet til
en bærbar 300mhz pc.

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 19:57

åh nej jeg gider altså ikke mundhugge mere med dig!

Fra : jens

Dato : 09-06-03 20:40

> åh nej jeg gider altså ikke mundhugge mere med dig!

Så lad være...

Mvh Jens

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-06-03 16:21

Claus E Beyer wrote:
> Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er det
> nok, eller bør man fylde noget mere RAM på den den?

Jeg kører selv med 128 MB (endnu) i min bærbare - det kan godt lade sig
gøre, og hvis du ikke kræver mere end brevskrivning og noget regneark vil
det være fint nok. Skal du have gange i nogle vildere ting, ville jeg
opgradere...

--
Martin K

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-06-03 17:08

On Sun, 8 Jun 2003 16:46:57 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er det nok, eller
>bør man fylde noget mere RAM på den den?
'

Det kan godt køre ok hvis det man laver ikke kræver alt for meget RAM.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-06-03 09:37

<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er det nok, eller
>bør man fylde noget mere RAM på den den?
Hvor mange Mhz er din bærbare på? Ellers kan vi ikke hjælpe dig!

Jeg _har_ installeret på en 400 Mhz med 128 MB ram og det kører skide
fint og stabilt, men alt det grafiske gejl er væk så maskinen ligner
næsten en windows 98/2000!

Næste projekt bliver en 350 mhz med 128 ram!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-06-03 10:11

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev:

> Hvad mener I her om at køre WinXP på en bærbar med 128 MB RAM. Er
> det nok, eller bør man fylde noget mere RAM på den den?

Det kan køre men du ender nok med at blive træt af det, det gjorde jeg
ihvertfald (og det var på en 1133MHz bærbar). Hvis du har mulighed for
det så installer Windows 2000 istedet. Det er væsentligt mindre
ramkrævende end XP.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jens

Dato : 09-06-03 14:53

> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev:

klip....
.. Det er væsentligt mindre
> ramkrævende end XP.

Og har samme funktioner undtagen farveladen og skyggerne på skærmen.
(fra sp3=>)

Mvh Jens