Vandret scrollbar ved relativ bredde på ta~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-03 14:25

Hmmm ... jeg har endnu et lille problem, som jeg ikke er helt klar over min
tilgangsvinkel til.

http://www.asp-faq.dk/article/?id=70 kommer der en vandret scrollbar,
hvis jeg sætter en relativ bredde på den "indre" tabel på siden. Hvis jeg
derimod sætter en fast bredde på tabellen, så forsvinder denne scrollbar.

Det skal lige siges, at i Mozilla 1.0 og Opera7 sker dette ikke - det er
kun i IE6sp1 UK (som jeg har installeret).

Er der noget at gøre ved det - eller er det bare "bad luck" for IE-brugerne
?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Ryan

Dato : 07-06-03 15:15

> Det skal lige siges, at i Mozilla 1.0 og Opera7 sker dette ikke - det er
> kun i IE6sp1 UK (som jeg har installeret).

Hvis det kun er IE det sker i, så kan du jo bruge overflow-x:hidden i din
body.
evt. i en conditional statement.
Problemet skyldes nok IEs måde at beregne width, da IE vistnok ligger
padding oveni width, dvs. hvis width=100% og padding =3px, så har du i en
800x600 en vinduebredde på 806px.

--
Ryan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-06-03 12:42

Ryan wrote :

> [...]
> Problemet skyldes nok IEs måde at beregne width, da IE vistnok ligger
> padding oveni width, dvs. hvis width=100% og padding =3px, så har du i en

Tak for dit svar. Jeg vil lige kigge på overflow-x, som måske kan løse mit
problem. Hvad mener du med "Conditional statement" ? Er det det samme som
Jens omtalte i indlægget
<Xns93929E3C1CFF5jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk> ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-03 13:29

Jesper Stocholm skrev:

> Hvad mener du med "Conditional statement" ? Er det det samme
> som Jens omtalte i indlægget
> <Xns93929E3C1CFF5jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk> ?

Jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på hvad Ryan mente, men
jeg vil tro det er det samme som jeg har nævnt ved flere
lejligheder - nemlig conditional comments.

En googling på "ie conditional comment" giver mange gode sider. Her
er fx en side på msdn om emnet:
<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-03 13:26

Jesper Stocholm skrev:

> [...]
> tabel på siden. Hvis jeg derimod sætter en fast bredde på
> tabellen, så forsvinder denne scrollbar.

Det kan skyldes at du har en tom linje før doctype-erklæringen. IE
er ret krævende mht. placeringen af en doctype (hvis man altså
gerne vil sætte den i standardmode). Jeg er ikke sikker på om en
tom startlinje er nok til at forstyrre - men prøv at se om du kan
undgå den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen