Slibning af kæde(sav).
Fra : Mads Breddam

Dato : 07-06-03 13:33

Hej.

Nogen der ved hvordan man får slebet kæden på sin kædesav, når man bor i
Esbjerg? Jeg er ikke så tændt på idéen om selv at side med en fil eller
sådan noget. Er der ikke nogen steder man kan komme med sådan en sag og få
det ordnet til fornuftige penge? Kan det overhovedet betale sig at slibe
sådan en kæde?

--
Mvh.:
Mads Breddam

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-06-03 13:35

On Sat, 7 Jun 2003 14:33:06 +0200, "Mads Breddam" <breddam@esenet.dk>
wrote:

>Nogen der ved hvordan man får slebet kæden på sin kædesav, når man bor i
>Esbjerg? Jeg er ikke så tændt på idéen om selv at side med en fil eller
>sådan noget.

Dét ka' du ligeså godt købe/lære først som sidst -> kæden skal jo
slibes relativt tit, hvis der skal være det rette bid i den...

/MK®

Fra : Mejdahl

Dato : 07-06-03 13:59

> Nogen der ved hvordan man får slebet kæden på sin kædesav, når man bor i
> Esbjerg?

Ja det gør smeden i Vester Nebel.
VH Jens

Fra : NPS

Dato : 07-06-03 14:07

hvor mange har du, jeg er skovarbejder og bor i tjæreborg.

MVH

NPS

Fra : Lazy

Dato : 07-06-03 14:47

Hej

Jeg har købt en lille dims med 2 ruller på samt 2 file for lidt over 100kr.,
dimsen gør at man filer kæden korrekt.

Med sådan et sæt er det ingen sag at file kæden, det tager kun et par
minuter.

Du bliver da nød til selv at kunne file, man skal gøre det ofte, så bliver
det en fornøjelse at save.

Mvh

Poul Erik