Lak eller olie?
Fra : Keldm

Dato : 07-06-03 05:57

I forbindelse men en renovering af mit køkken skal gulvet afhøvles / slibes.
Der er tale om et 33 år gammelt Junker bøgeparket - jeg er nu i tvivl om
hvorvidt jeg skal give det afhøvlede gulv lak eller olie... Er der nogen i
gruppen der kan fortælle om fordele og ulemper - det er som nævnt et
køkkengulv.

Keldm

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-03 07:05

"Keldm" <keldm@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen i gruppen der kan fortælle om fordele og ulemper - det
> er som nævnt et køkkengulv.

Ifølge de brochurer jeg for få måneder siden samlede om gulvbehandling, er
lak/olie lige stærke og modstandsdygtige.

Når jeg valgte olie til mit køkkengulv (massiv merbau) hænger det sammen
med, at jeg synes det er langt nemmere at reparere end et lakbehandlet gulv.
Jeg har i snart 10 år haft et oliebehandlet stuegulv.

Små ridser kan lukkes med en olieklud.
Større ridser eller pletter kan slibes væk og nemt oliebehandles igen.
Gangarealer kan nemt få en ekstra behandling i ny og næ.

Mvh. Lisbeth

Fra : Torben

Dato : 12-06-03 00:41

Jeg har valgt lak (sprit lak) i køkken og bad, og har været glad for den
nemme rengøring der er ved det, dog er ridser mm. meget mere synlige end på
resten af mine gulve der har fået olie, men jeg ville vælge det samme igen,
af hensyn til rengøringen, og jeg har hverken børn eller.....

Mvh.
Torben