afspille film på anden computer
Fra : Frode

Dato : 06-06-03 23:55

Hej NG

Jeg har tænkt mig at bygge en lille computer der kan stå i stuen og bruges
til at afspille film og MP3.

der kommer til at sidde et Geforce 4 MX 440

men, jeg kunne godt tænke mig at kunne connecte til computeren over
netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til
computeren.

håber nogen kan hjælpe.

\Henrik

Fra : jens

Dato : 07-06-03 00:11

"Frode" <ng@dohhbw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
> afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til

Hvilket OS ?

Med xp/w2k er der 2 muligehedder........

VNC som remote dekstop.......

Det indbyggede dur ikke til formålet da det giver sort skærm på tvèt.

Eller, køb et sæt trådløst logitech mus og tastatur, de hvide til 3 - 400
kan gøre det.

De har en rækkevidde på 6 - 8 meter.
Mit kan når jeg står med ryggen til "øjet" række 6 meter tværs gennem stuen
uden problemer.

Så kan du sidde i sofaen og styre filmen, men billedet er ikke godtnok til
at styre pcèn, der kan så bruges det indbyggede remote deskttop i xp til
musikafspilning.

Mvh Jens

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-06-03 14:12

Frode wrote:
> [...]
> netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
> afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til

... Så er det f.eks. en af dem her du skal bruge.

Freevo:
http://freevo.sourceforge.net/

Mulimidix:
http://www.sysconfig.info/

MythTV:
http://www.mythtv.org/

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Frode

Dato : 07-06-03 14:42

> .. Så er det f.eks. en af dem her du skal bruge.

> [...]

Nej, det skulle gerne køre Windows. fatter hat af linux. og det skulle gerne
være en application man kan bruge over nætværket...

VNC var måske et udemærket bud... andre??

\henrik

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-06-03 15:07

Frode wrote:

> Nej, det skulle gerne køre Windows. fatter hat af linux. og det skulle gerne

Som du vil. Men dit projekt var måske en god anledning til at lære lidt?

> være en application man kan bruge over nætværket...

.... Og det kan man ikke med disse løsninger?
Hvis der er noget der er velegnet til fjernstyring... er det ihvertfald
ikke Windows, når der sammenlignes med Linux og andre Unixlignende systemer.

Fra : jens

Dato : 07-06-03 16:35

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er noget der er velegnet til fjernstyring... er det ihvertfald
> ikke Windows, når der sammenlignes med Linux og andre Unixlignende
systemer.

Vrøvl.

Radmin hvis du har lidt penge, den _er_ lidt bedre end vnc.

W2k server hvis du har mange penge.

Men XP med styrring via vnc eller radmin er en brugbar løsning.

Mvh Jens

Fra : Frode

Dato : 07-06-03 18:38

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> "Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> systemer.

Javist var det en udemærket anledning til at lære noget, men det har jeg
hverken tid el. lyst til på nuværende tidspunkt...

> Vrøvl.

> Radmin hvis du har lidt penge, den _er_ lidt bedre end vnc.
>
> W2k server hvis du har mange penge.

W2K Server kan såvidt jeg ved ikke... Terminal services logger jo ind på sin
egen session og kan ( så vidt jeg har forstået ) ikke aktivere en evt. SVHS
udgang...

> Men XP med styrring via vnc eller radmin er en brugbar løsning.

Jeg vil prøve at kigge på vnc og radmin.

takker for svarene.

\Frode

Fra : jens

Dato : 07-06-03 18:43

> [...]
sin
> egen session og kan ( så vidt jeg har forstået ) ikke aktivere en evt.

Med W2k server kan man logge på med op til 3 samtidge interactive
administratorer på samme session.
Så jo, det kan man godt, men det er remote desktop, egentlig ikke
terminalservice.

> Jeg vil prøve at kigge på vnc og radmin.

Ulempen ved radmin/vnc er at filmen på remote monitoren ses som en sort
boks.

Xp kan ikke overskue at vise en film på to skærme samtidigt åbenbart.

Mvh jens

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-03 20:23

"jens" <mkg@jellingnet.dk> writes:

> Ulempen ved radmin/vnc er at filmen på remote monitoren ses som en sort
> boks.

Filmvisning skyder genvej direkte ned i skærmbufferen (se fx hvad der
sker når man flytter rundt på vinduet - det tager et øjeblik førend
filmfirkanten flytter med).

Dette kræver derfor understøttelse af DirectX førend det vil virke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : jens

Dato : 07-06-03 20:30

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
meddelelse news:kkhe71k7za.fsf@mimer.null.dk...
> "jens" <mkg@jellingnet.dk> writes:
>

> Dette kræver derfor understøttelse af DirectX førend det vil virke.

Ja ??
Der er directX på begge mine, men boksen er sort allivel via VNC og
Radmin.....
Filmen vises dog samtidigt på tossen.

Mvh Jens

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-03 10:22

> Ja ??
> Der er directX på begge mine, men boksen er sort allivel via VNC og
> Radmin.....

DirectX skal understøtte den fjernklient du bruger - VNC eller
Radmin. Det tror jeg ikke det gør, og jeg tror helelr ikke det kommer
til det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : jens

Dato : 08-06-03 11:07

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
meddelelse news:kk7k7wj55u.fsf@mimer.null.dk...

> DirectX skal understøtte den fjernklient du bruger - VNC eller
> Radmin. Det tror jeg ikke det gør, og jeg tror helelr ikke det kommer
> til det.

Det er nærmere radmin og vnc der ikke understøtter, for det virker fint via
RDP, med billedet på tvèt _og_ fjernskrivebordet.

Radmin og vnc har iøvrigt også den "ulempe" at det er det lokale netkorts
adresse som ses via fjernskrivebordet, ikke den fjernstyrede maskines
netkort.

Mvh Jens

Fra : Don

Dato : 09-06-03 10:55

> [...]
> netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
> afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til

Jeg har set, at "KISS" laver en DVD-afspiller med indbygget netkort, der kan
det du ønsker. Var det ikke meget nemmere/billigere?
http://www.kissnordic.dk/projects/dvd_500.asp
Jeg har dog ingen erfaringer med den.
Mvh Don

Fra : Arne Kjetil

Dato : 09-06-03 15:34

"Frode" <ng@dohhbw.dk> skrev i melding
> [...]
> netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
> afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til

Kjøp Xcard ifra Sigma Design , har fjernkontroll , hardware dekoder til
mpg1-2 ,divx 3 - 5.xx ,mp3 ,DVD ( hvis dvd-rom) .
Dette kortet har en meget bra tv ut.

Kjøp også programet Joveplayer ifra www.8dim.com ( 20$ ) spiller audio +
video + biled fremvisning på tv ++ (Sigma sin avspiller er ubrukelig ...)

Last ned Tightvnc ifra http://www.tightvnc.com/ ( gratis ) for windows bruk
( justering ,rydding, arkivarbeide,** )

Du kan da bruke pc´n til avspilling , og styre den med en fjernkontroll ,
justere farve/kontrast/volum , lage spillelister , og etter bruk slå av med
fjernkontrollen.
helt uavhengig av mus, tastatur og skjerm

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 23:27

> [...]
> netværket ( ligesom man kan med en Win2K Server) og så få den til at
> afspille film... ( altså uden der skal være en skærm tilsluttet til

Ok, formoder naturligvis at den er forbundet til et TV via tv.-out.
Til fjernstyring kan du bruge VNC fra din computer og styre din "minipc"
fra den. PCanywhere tilbyder flere muligheder, synkronisering osv.
Programmet er dog ikke gratis, men fungerer fuldstændig upåklageligt.
Det gør VNC (som er gratis) også.

Fra : Frode

Dato : 10-06-03 07:09

> [...]
> fra den. PCanywhere tilbyder flere muligheder, synkronisering osv.
> Programmet er dog ikke gratis, men fungerer fuldstændig upåklageligt.

Du har fuldstændigt ret, der er tv tilsluttet på en SVHS tvout.

vil kigge lidt på PCAnyware.

takker :)

\Frode - der syntes at flere helligdage ville være på sin plads