Tildele form-element en værdi
Fra : Carsten Holst

Dato : 06-06-03 22:31

Hej,

Jeg har et problem et confirm-felt, der i tilfælde af OK skal tildele et
form-element en anden værdi, som så skal bruges i et PHP-script.

JavaScript-metoden:
function confirmLink(confirmMsg)
{
   var is_confirmed = confirm(confirmMsg);
   if (is_confirmed) {
oprettedeAnnoncer.elements['is_js_confirmed'].value = 1;
   }
   return is_confirmed;
}

HTML-formen (forenklet)

<form action="test.php" name="oprettedeAnnoncer" action="get">
<input type="hidden" name="is_js_confirmed" value="0" />
<input type="submit" onclick="confirmLink('Er du sikker på at du vil
slette annoncen?')" />
</form>

Det der mystificerer mig mest er, at det virker i IE, men ikke i
Mozilla... Så jeg håber, at en eller anden vil vise sig nådig, og hjælpe
mig lidt på vej!

Hygge!

/Carsten Holst

Fra : Peter Theill

Dato : 06-06-03 23:35

> Det der mystificerer mig mest er, at det virker i IE, men ikke i
> Mozilla... Så jeg håber, at en eller anden vil vise sig nådig, og hjælpe
> mig lidt på vej!

Det er heldigvis den nemme vej rundt. Mozilla har nemlig et laekkert
vaerktoej placeret under "Tools | Web Development | JavaScript Console". Den
fortaeller der sikkert hvad problemer er.

Mit gaet paa problemer er enten at du skal bruge "document.forms['xyz']" for
at angive navnet paa din form .. eller at du skal quote den vaerdi du
saetter paa dit element, dvs. = "1";

Regards,
Peter Theill - http://www.theill.com/

Fra : Carsten Holst

Dato : 07-06-03 00:33

Hej Peter,

> Mit gaet paa problemer er enten at du skal bruge "document.forms['xyz']" for
> at angive navnet paa din form ..

Det var lige det der skulle til. Tak for hjælpen!

Mvh.
Carsten Holst - http://holstweb.dk