Fysisk til virtuel sti
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-06-03 16:35

Jeg har en "fso-browser", som for at gå et niveau op ("..")
bruger "fso.GetParentFolderName", men dette returnerer da en
fysisk sti, og da jeg fra starten har opereret i virtuelle stier,
skal jeg have dette lavet om til virtuelt...
Hvordan gør jeg det?!
Er der en funktion i ASP til det?!

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-06-03 16:43

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> [...]
> fysisk sti, og da jeg fra starten har opereret i virtuelle stier,
> skal jeg have dette lavet om til virtuelt...

Ikke mig bekendt, men du kan jo lave en :)

Som jeg forstår det, som vil du have det modsatte af Server.MapPath.
Eksempel:
fysisk: c:\inetpub\wwwroot\mappe\fil.asp
virtuel: /mappe/fil.asp

Prøv følgende fremgangsmåde:
1. Find længden af Server.MapPath("/")
2. Fjern dette antal tegn fra begyndelsen af den fysiske sti
3. Erstat \ med /

mvh Torben

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-06-03 16:47

> Som jeg forstår det, som vil du have det modsatte af Server.MapPath.

Korrekt!
Mange tak for det meget hurtige svar!
Jeg går straks i krig med at lave den funktion!

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-06-03 17:03

Hej igen Torben!

Mange tak for ideen, jeg selv ikke var klar nok til at udtænke!
Jeg fandt ud af, at jeg havde givet "GetParentFolder"-funktionen en
fysisk sti som input - og så er det jo klart at den også smækker det i
hovedet på mig igen...!
Sååå jeg ændrede det bare til en.... virtuel sti!
Straks fungerede det igen!