Vandvarmer
Fra : Stefan Garvig

Dato : 05-06-03 20:13

Jeg har p.t. lukket for mine radiatorer samt for det varme vand til disse,
og jeg har således kun varmt brugsvand. Dette koster mig imidlertid ca. 400
kr. i brændselsolie om måneden, altså til kun varmt brugsvand. Derfor
spørger jeg mig selv, om jeg med økonomisk fordel kunne installere en
elektrisk vandvarmer, måske af gennemstrømningstypen, som jo kun varmer
vand, når der er brug for det.

Har nogen erfaringer med elektriske vandvarmere, måske endda med
gennemstrømningstypen?

Hvilket typer/mærker er af god kvalitet?

Hvad koster en vandvarmer i
- anskaffelse
- installation
- drift (primært el-forbrug)
- vedligehold/reparationer

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig
--
**********
For direct reply only:

Fra : Frederiksen

Dato : 05-06-03 21:03

> og jeg har således kun varmt brugsvand. Dette koster mig imidlertid ca.
400
> kr. i brændselsolie om måneden, altså til kun varmt brugsvand.

Det bruger vi i el til to menneskers forbrug af varmt vand, så der er nok
ikke meget at hente ved at skifte. Måske solvarme? Men det er dyrt i
investering.

Mvh Maria