argurker hænger
Fra : Per H

Dato : 05-06-03 17:58

hvorfor hænger mine argurkeplanter, og ser kedlige ud, lige med
untagelse af toppen som står rank og flot.

De har fået vand med gødning fra bunden, men jeg er begyndt at vande
lidt fra toppen af potten da det måske er rodnettet der ikke er
kraftigt nok til at suge vand fra bunden.?
De står i fuld sol i drivhuset.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 05-06-03 18:47

Hej Per

Kan det være problemer med temperaturen? Husk at dagtemperaturen skal være
omkring 22 til 25 grader, nattemperaturen skal være ca. 15 til 20 grader og
jordtemperaturen skal være over 15 grader. Agurker er jo sarte så
tempearturen skal overholdes.

Vedrørende vanding så skulle agurkeplanten oprindelig være en indisk
sumpplante - påstår de kloge. Under alle omstændigheder så kan de godt lide
vand - megen vand.

Og til sidst - jeg kan ikke lade være med at blære mig - mine agurkeplanter
begyndte at yde d. 25.maj, siden har jeg fået lækre delikate agurker til
frokost og aftensmad

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Per H

Dato : 05-06-03 19:17

On Thu, 5 Jun 2003 19:47:28 +0200, "Klaus Eriksen" <kler@mail.dk>
skrev:

> [...]
>omkring 22 til 25 grader, nattemperaturen skal være ca. 15 til 20 grader og
>jordtemperaturen skal være over 15 grader. Agurker er jo sarte så

det bliver lidt svært at holde den temp. når der udenfor drivhuset er
22 grader.

jeg tror at der er ca 35-40 i solen i huset.
Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 05-06-03 21:29

> det bliver lidt svært at holde den temp. når der udenfor drivhuset er
> 22 grader.
>
> jeg tror at der er ca 35-40 i solen i huset.

Det mener jeg er for varmt. Har du åbnet for dør og vinduer så der kan blive
luftet ud?

De dage, hvor det bliver trykkende varmt i mit drivhus, overbruser jeg mine
agurkeplanter med koldt vand en til to gange i løbet af eftermiddagen. Jeg
har altid kunnet holde temperaturen under de 30 grader. Har du overvejet at
kalke drivhusglasset eller bruge en eller anden form for skyggenet? Jeg har
ikke selv erfaringer med den metode, men det kunne måske hjælpe.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : per

Dato : 06-06-03 03:18

Klaus Eriksen wrote:
> [...]
> kalke drivhusglasset eller bruge en eller anden form for skyggenet? Jeg har
> ikke selv erfaringer med den metode, men det kunne måske hjælpe.

Jeg vil prøve det overnævnte, og se om det kan afhjælpe problemet.

tnx..