NMap(måske OT)
Fra : NuN

Dato : 05-06-03 15:05

Hvem her brugte NMap för Matrix reloaded kom i biffen???

Det kan muligvis ses som OT, men det handler definitivt om sikkerhed

NuN

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-06-03 15:36

"NuN" == NuN <aGrabulova@atelia.com> writes:

> Hvem her brugte NMap för Matrix reloaded kom i biffen???

Jeg har.

> Det kan muligvis ses som OT, men det handler definitivt om sikkerhed

Prøv at uddybe det lidt så.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-03 21:11

"NuN" <aGrabulova@atelia.com> wrote:

>Hvem her brugte NMap för Matrix reloaded kom i biffen???

De fleste, vil jeg tro. Jeg brugte det foerste gang paa et eller
andet tidspunkt i vinteren 1999/2000.

>Det kan muligvis ses som OT, men det handler definitivt om sikkerhed

Man kan sagtens snakke om sikkerhed fra en synsvinkel, der er
off-topic her i gruppen.

Men hvis du vil snakke sikkerhed i relation til Matrix Reloaded,
vil det maaske vaere en ide at kigge paa brugen af ssh i samme
film. Trinity udnytter et sikkerhedshul, der har vaeret kendt og
lukket i 59 aar. Det maa vaeret et godt udgangspunkt for en
diskussion om noedvendigheden af at holde sine systemer
opdaterede.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-06-03 21:41

"Allan" == Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

Nu er vi definitivt offtopic, så jeg X-FUT'er til dk.kultur.film.

> [...]
> lukket i 59 aar. Det maa vaeret et godt udgangspunkt for en
> diskussion om noedvendigheden af at holde sine systemer

Den simulerede "virkelighed" i Matrix og Matrix Reloaded er nået til
2001, så derfor er det realistisk nok at udnytte hullet da det, set
fra filmens tidslinie, er tale om et nyt exploit.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-03 22:27

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> wrote:

> Den simulerede "virkelighed" i Matrix og Matrix Reloaded er nået til
>2001, så derfor er det realistisk nok at udnytte hullet da det, set
>fra filmens tidslinie, er tale om et nyt exploit.

Aah, jeg troede, at den simulerede virkelighed foregik i real
time (som vistnok er aar 2060).

Men burde denne hersens matrice saa ikke i det mindste have brugt
en simuleret sshd, hvor fejlene var rettet alligevel? Bare fordi
man simulerer en virkelighed fra 2001, behoever man vel ikke at
udsaette sig selv for alle truslerne fra 2001.

Hov. Nu roeg jeg vist selv off-topic. Slut herfra.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : NuN

Dato : 05-06-03 22:55

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lukket i 59 aar. Det maa vaeret et godt udgangspunkt for en
> diskussion om noedvendigheden af at holde sine systemer

Det ved jeg ikke noget om, da jeg ikke har sedt filmen...:)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-06-03 17:30

NuN wrote:
> Hvem her brugte NMap för Matrix reloaded kom i biffen???
> Det kan muligvis ses som OT, men det handler definitivt om sikkerhed

Alle der ved noget om sikkerhed og samtidlig bruger UNIX har vel
brugt nmap ....

// Hans, der tit bruger nmap, dog ikke så tit som jeg gjorde sidste
// år.
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3