smootwall og IPcop
Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 05-06-03 14:50

Hej

Jeg har lige prøvet mig med at installere ovenstående firewall software,
og de lader til at lide under samme problem: ved diske over 999 mb går
de i sort, og skriver en masse 10'taller ud på skærmen når jeg prøver at
boote. Det kunne naturligvis løses ved at finde en disk på minder end
1gb, men sådan en har jeg ikke lige, og jeg tvivler faktisk på at jeg
kan købe en der er så lille(ud over måske i den blå avis). Anyway, det
er syntombehandling, i stedet for problemløsning, og det er jeg ikke
meget for. Er der nogen der har erfaringer med dette problem, eventuelt
nogen der har en løsning? Det er jo lidt svært at gøre sin disk mindre,
og hvis jeg senere vi bruge maskinen til at lave noget proxy er det jo
også smart at have en stor disk.

- Kasper

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-06-03 15:09

In article <3edf4a77$0$76160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kasper Birch Olsen wrote:
> [...]
> boote. Det kunne naturligvis løses ved at finde en disk på minder end
> 1gb, men sådan en har jeg ikke lige, og jeg tvivler faktisk på at jeg

Den nemmeste løsning er at stille spørgsmål i den rigtige gruppe, fx
dk.edb.system.unix

Og nej, et operativsystem der ikke kan boote, grundet en installere der
ikke kan paritionere /boot således at BIOS'en kan tilgå kernen,
er ikke er sikkerhedsproblem.

Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 05-06-03 15:13

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
>
> Og nej, et operativsystem der ikke kan boote, grundet en installere der
> ikke kan paritionere /boot således at BIOS'en kan tilgå kernen,

Nu er det jo ikke første gang at ovenstående firewalls er blevet
diskuteret i dette forum, så det var vel nærliggende at stille
spørgsmålet her.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-06-03 15:33

In article <3edf4fe3$0$76112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kasper Birch Olsen wrote:
> Nu er det jo ikke første gang at ovenstående firewalls er blevet
> diskuteret i dette forum, så det var vel nærliggende at stille
> spørgsmålet her.

Så når harddisken går i stykker har du også tænkt dig at bruge denne gruppe?

Hvis du læste FAQ'en for produktet vil du også kunne se svaret,

http://us0.download.smoothwall.org/download/pdf/docs/0.9.9/doc.faq.pdf side 22

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-06-03 16:31

Kasper Birch Olsen wrote in mail, at 05-06-03 15:49:

> [...]
> og de lader til at lide under samme problem: ved diske over 999 mb går
> de i sort, og skriver en masse 10'taller ud på skærmen når jeg prøver at

Ikke et problem, jeg mindes at være stødt på under ca. 20 installationer
af IPCop på 1,2 G diske.

Morten Christensen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-06-03 21:44

> [...]
> nogen der har en løsning? Det er jo lidt svært at gøre sin disk mindre,
> og hvis jeg senere vi bruge maskinen til at lave noget proxy er det jo

Jeg har desværre ikke en løsning, men jeg har installeret smoothwall på
flere gange på maskiner med 3.2 og 6 GB harddiske, det var nyeste beta...
den alm. 1.0 jeg har kørene herhjemme køre kun på en 500MB disk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-06-03 21:53

In article <3edfab9e$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Peter Sepstrup wrote:
> Jeg har desværre ikke en løsning, men jeg har installeret smoothwall på
> flere gange på maskiner med 3.2 og 6 GB harddiske, det var nyeste beta...
> den alm. 1.0 jeg har kørene herhjemme køre kun på en 500MB disk

Som jeg skrev, for stor disk til at BIOS'en kan læse den.

Din BIOS har åbenbart ikke problemet.