Overførsel af variable mellem to servere
Fra : Christian Svenstrup

Dato : 05-06-03 12:05

Hej alle

Jeg har i et ASP-script brug for at kunne videresende nogle variable fra en
server til en anden. Oplysningerne
må ikke kunne ses af uvedkommende.

Ideen er at en bruger skal kunne logge sig på en webside. Herfra skal
brugeren have mulighed for at klikke sig videre til en database på en anden
webside på en anden server. I databasen på den anden webside, skal brugeren
normalt logge sig ind igen, men hvis jeg kan få medsendt brugernavn og
adgangskode kan jeg undgå endnu et login.
Jeg havde først overvejet at bruge session-variable, men det kan ikke
umiddelbart lade sig gøre.

Spørgsmålet er så, hvordan jeg sikkert kan overføre oplysninger mellem to
websider på to forskellige servere (Jeg er klar over at man kan bruge en
HTML-Formular med "INPUT TYPE=HIDDEN", men hvis viser kildekoden, vil man jo
alligevel kunne se oplysningerne)

Jeg håber at der sidder nogle kloge hoveder med en løsning på mit problem.

Mvh.

Christian Svenstrup

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-03 12:17

Christian Svenstrup <chr.svenstrup@get2net.dk> skrev:
>Hej alle
>
>Jeg har i et ASP-script brug for at
>kunne videresende nogle variable fra en
>server til en anden. Oplysningerne
>må ikke kunne ses af uvedkommende.

[snip]

>Spørgsmålet er så, hvordan jeg
>sikkert kan overføre oplysninger mellem to
> [...]

Som jeg ser det lige umiddelbart, så er den eneste sikre måde at
kryptere dine data og så sende dem via HTTP (GET eller POST) til
den anden server via et link eller evt en form. Kryptering af data
med ASP kræver dog normalt adgang til en eller anden komponent
[1]. Der er mange måde hvorpå du kan "sløre" data der sendes via
alm. ASP, men det giver jo ikke nogen sikkerhed i sig selv.

Alternativt kan du - hvis du har adgang til det og mod på det -
kode det i ASP.Net, hvor funktionerne til det kommer "out-of-the-
box" med .Net .

[1] http://www.chilkatsoft.com/chilkatCryptRef.asp

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Claus O

Dato : 05-06-03 15:12

"Christian Svenstrup" <chr.svenstrup@get2net.dk> wrote

> Jeg har i et ASP-script brug for at kunne videresende nogle variable fra en
> server til en anden. Oplysningerne
> må ikke kunne ses af uvedkommende.

Dette er .net:
http://www.asp101.com/articles/jayram/sharestate/default.asp