Skærme
Fijala 3554
UHAaa.... DVI fejl ved den nye Acer732
Fra : Lone Larsen

Dato : 05-06-03 11:21

Hej Alle

Jeg fik pakket den nye acer732 ud og til min forskrækkelse virkede DVI ikke,
der kom ingen billede. Så satte jeg analog kablet til og så kom der billede.
Der var
ingen pixel fejl, ellers virker skærmen perfekt. Så nu ved jeg ikke om jeg
skal
sende den retur, det kunne jo så være at man får en med pixelfejl, så jeg er
gået i
tænkeboks.

Hilsen
Torben

Fra : CyberDyne

Dato : 05-06-03 11:44

Det kan jo være DVI porten på dit grafikkort den er gal med.
Jeg har jo selv lige bestilt samme skærm hos MidtData og forventer at ha den
med posten om et par dage. Hvis DVI ikke virker ryger den flux tilbage til
dem.

Hvis du kender nogen der har et GFX kort med DVI så få da lige skærmen
testet på dette inden du leverer den tilbage.

- Søren

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-06-03 16:24

"Lone Larsen" <siloto@gvdnet.dk> skrev i

> Jeg fik pakket den nye acer732 ud og til min forskrækkelse virkede DVI
ikke,
> der kom ingen billede. Så satte jeg analog kablet til og så kom der
billede.

På nogle af de grafikkort jeg har set med både DVI og VGA udgange, bruges en
jumper til at bestemme hvilket output der skal benyttes. Kan det tænkes at
være tilfældet på dit grafikkort? Eller kan det tænkes at du et eller andet
sted i skærmens menusystem skal vælde input-kilde?

mvh
Peter

Fra : JRS

Dato : 05-06-03 18:43

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> Eller kan det tænkes at du et eller andet
> sted i skærmens menusystem skal vælde input-kilde?

Det finder AL732 selv ..
Spørgsmålet er måske mere om driverne til grafikkortet er sat rigtigt op ?

MVH
JRS

Fra : Lone Larsen

Dato : 05-06-03 22:49

Hej
Tak for tippene, jeg vil prøve at installer min PC om, og installer de
nyeste drivere til grafikkortet, MSI GF4 mx440 agp x8. Jeg har også tænkt på
om det kan være kablet, Jeg kunne jo måle det igennem vis jeg vidste om
lederne løber lige igennem
eller hvordan de er monteret,
Jeg har ikke givet op indnu, Skærmen har jo ingen pixelfejl og står kanon i
farverne, så den går ikke tilbage før alle muligheder for at få DVI til at
virke er udtømt.

Hilsen
Torben

Fra : anders

Dato : 07-06-03 10:13

> [...]
> farverne, så den går ikke tilbage før alle muligheder for at få DVI til at

Har du fundet en løsning? Jeg har samme dilemma, ingen pixelfejl men
heller intet billede ved brug af dvi kabel..
vh
anders

Fra : JRS

Dato : 07-06-03 13:37

"Lone Larsen" <siloto@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke givet op indnu, Skærmen har jo ingen pixelfejl og står kanon
> farverne, så den går ikke tilbage før alle muligheder for at få DVI til at
> virke er udtømt.

Er lige blevet ringet op af en af vennerne der sidder med præcist samme
problem .. Han aner heller ikke sine levende råd .. Tror ACER har fået sendt
en stak på markedet med fejl ..
Min har også DVI-fejl, dette viser sig dog ved at der er dansende røde
prikker rundt omkring i venstre side af skærmen ved nogle farver.. Dette
sker KUN når jeg kører DVI, ikke ved d-sub eller s-vhs ..

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 07-06-03 17:31

> "Lone Larsen" <siloto@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er lige blevet ringet op af en af vennerne der sidder med præcist samme
> problem ..

Nå .. De fandt ud af at det var grafikkortet det var galt med .. et ti4400
kort .. Fik kortet byttet, men det virkede stadig ikke .. Virkede dog fint
på en af hans andre comps... weird ..

MVH
JRS

Fra : Martin

Dato : 07-06-03 23:26

"JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk> wrote in message

> Min har også DVI-fejl, dette viser sig dog ved at der er dansende røde
> prikker rundt omkring i venstre side af skærmen ved nogle farver.. Dette
> sker KUN når jeg kører DVI, ikke ved d-sub eller s-vhs ..

Hmm - Min kære 732 lavede samme nummer da jeg legede med et DVI kabel... Så
det ser desværre ud til at ACER ikke har helt styr på det DVI-halløj. Ellers
er skærmen jo alle pengene værd, har ikke fortrudt købet på noget tidspunkt.

-Martin

Fra : Erik W.

Dato : 07-06-03 23:59

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> skrev ...

> [...]

Ellers
> er skærmen jo alle pengene værd, har ikke fortrudt købet på noget

Jeg er ked af at høre, at I er løbet ind problemer med jeres Acer skærme.
For at modvirke at læsere af tråden får den tanke at alle 732'ere er sådan,
må jeg lige sige at min skærm ikke fejler noget. Har hverken pixelfejl eller
DVI problemer.
Jeg kører med et Sapphire Radeon 9000 på DVI indgangen.

Mvh Erik

Fra : Martin

Dato : 08-06-03 11:57

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> [...]
sådan,
> må jeg lige sige at min skærm ikke fejler noget. Har hverken pixelfejl

Det med DVI var nu mest for at prøve det, er fuldt ud tilfreds med skærmen,
den står perfekt med den almindelige indgang, og har 0 pixelfejl.

> Jeg kører med et Sapphire Radeon 9000 på DVI indgangen.

Her kører jeg med et Radeon 8500.

-Martin

Fra : JRS

Dato : 08-06-03 09:48

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ellers
> er skærmen jo alle pengene værd, har ikke fortrudt købet på noget

Jeg har nu heller ikke fortrudt købet (kunne dog godt tænke mig en større
skærm, eller måske 2 af dem), men da jeg fint kan se forskel på om jeg kører
DVI eller D-sub, så er det sku lidt ærgeligt at DVI'en laver fejl
Overvejer om man skulle få hørt ACER om den kan byttes/repareres .. Nu skal
jeg alligevel hjemmefra i 3 uger, så skal jeg da ikke vente såå lang tid ud
over det. Kan vel ikke tage mere end 1½måneds tid ..

MVH
JRS

Fra : Martin

Dato : 08-06-03 12:00

> Overvejer om man skulle få hørt ACER om den kan byttes/repareres ..

Har kort overvejet det, men vil ikke undvære skærmen så lang tid for så
lidt, og samtidig risikere at skulle få en ny skærm men pixelfejl tilbage.
På den anden side var det vel fair krav at stille da min nuværende skærm
netop har 0 pixelfejl, men sådan hænger TFT-verdenen jo desværre nok ikke
sammen.

-Martin

Fra : anders

Dato : 07-06-03 10:11

> Det finder AL732 selv ..
> Spørgsmålet er måske mere om driverne til grafikkortet er sat rigtigt op ?
>
> MVH
> JRS

Har samme problem, ingen pixelfejl og intet billede ved opstart med
dvi-kablet. Men med en konverter som fulgte med fra mit grafikkort
(dvi til d-sub) virker det fint, ligeledes ved brug af almindeligt
analogt kabel.

Men hvordan skal jeg sætte driveren til kortet op? Jeg kan ikke vælge
en digital skærm som output enhed og jeg har installeret driveren til
skærmen. Samtidig har jeg opgraderet driveren til kortet til den sidst
nye.

Kortet er et GF4 ti-4200-td8x

vh
anders

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-06-03 15:12

Jeg har nu haft lånt min brors Acer 732 i snart 3 uger - brugt den som
reserveskærm - og den er fejlfri på nær en lille død pixel i højre side.

Nu skal den til bage til min bror, der er kommet hjem fra ferie - og jeg
har nu netop fpet at vide, at min egen Acer 732 ligger på posthuset og
venter på mig - men efter at høre om små pixel fejl og dvi fejl, så tror
jeg, at jeg dropper den alligevel og køber Samsung 172T - desværre med 25
MS repons. Gider ikke løbe ind i alle de retur problemer med Aceren.

Hvad siger I - 172T er godt 500 kr dyrere - men jeg har ikke hørt om
problemer med den.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 08-06-03 15:39

> [...]
> problemer med Aceren.
>
> Hvad siger I - 172T er godt 500 kr dyrere - men jeg har ikke hørt om

Så må jeg også hellere skrive jeg har fået skærmen her.
Skærmen startede op med 0 pixelfejl. Dejligt. Så skulle jeg jo også prøve
DVI... Ingen billede. Men efter at installere de rigtige drivere til mit
grafik kort og enable DVI Output. Vupti, så kørte det. Jeg ved ikke om det
er samme problem som nogle af de andre har... På nogle gfx kort skal man
vist også enable DVI out på en jumper.

Ulrik Nielsen

Fra : Torben

Dato : 08-06-03 23:17

"Ulrik Nielsen" <cheese@tis-cali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh
> Ulrik Nielsen
>
> Jeg har ikke hørt noget dårligt om Samsung 172T jeg har enda set den i
funktion
det så vældig godt ud, men nu vil jeg ikke skuffe dig men vær opmærksom
på at
du kan se den forskel i responstid, samt tror jeg heller ikke at den har
de kanon
farver som Aceren.

Hvad er det for et grafikkort du har, hvor man efter at have installeret
driverne i
analog mode, sådan uden videre kan stille om til digital mode, det kan man
ikke
med et GF4 mx440.
Håber at høre fra dig så jeg måske også kan få DVI til at virke

Mvh
Torben Frederiksen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-06-03 07:51

Torben wrote:
> [...]
> kan man ikke
> med et GF4 mx440.
> Håber at høre fra dig så jeg måske også kan få DVI til at virke

Et Triplex GF4 Ti4200 hvor jeg går ind i nView settings (selv om jeg ikke
bruger nView). Her kan jeg under enhedsindstillinger vælge outputenhed her
vælge digital skærm, og grafikkortet slår over på DVI udgangen.

Ulrik Nielsen

Fra : Lars

Dato : 08-06-03 15:52

On Sun, 8 Jun 2003 16:12:07 +0200, "Dr.Ralph"
<dr.ralph@removesol.dk> wrote:

>Hvad siger I - 172T er godt 500 kr dyrere - men jeg har ikke hørt om
>problemer med den.

Du kan også overveje LG Flatron L1710B
<http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=392>
<http://www.lge.de/cgi-bin/lge.cgi?func=produktansicht&bid=1&gid=5&pid=24&sess=sB_p_6pElXE_zM_>

Sådan én har jeg, og er meget tilfreds med den.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Flare

Dato : 08-06-03 18:43

> Du kan også overveje LG Flatron L1710B
> <http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=392>

<http://www.lge.de/cgi-bin/lge.cgi?func=produktansicht&bid=1&gid=5&pid=24&se
ss=sB_p_6pElXE_zM_>

Gjorde jeg også. Synes bare foden er uendelig grim. Og 20% af grunde til mit
skærm køb var æstitik.

Anders

Fra : Mathias

Dato : 08-06-03 22:38

Eller ViewSonic VP171b, den har også en opdateringstid på 16ms, og er
omkring 600 kr. dyrere end Aceren.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Torben

Dato : 09-06-03 12:36

> [...]
>
> Hilsen
> Torben
>
>Jeg fik en godt tip af en i gruppen "Ulrik Nielsen" Først starter man op
med analog kabel, herefter
skruer man DVI kablet på og går ind under egenskaber for skærm,
instillenger,og ind i nView settings.
Her kan jeg under enhedsindstillinger vælge outputenhed her vælge digital
skærm, og grafikkortet slår over på DVI udgangen.
Det var bare løsningen den slog over på DVI med det samme, så nu er det
problem løst....JuHuu....
Konklusion: En dejlig Acer Al732 uden pixelfejl, og med DVI der
virker!!!!!!!!

Tak.. Ulrik

Mvh Torben Frederiksen en glad Acer Ejer