Hjælp til fjernelse af mailing i fuger, sø~
Fra : Tom Frank

Dato : 05-06-03 10:53

Hej,

I forbindelse med malearbejde kom jeg til at tabe noget maling ned på nogle
fuger på badeværelsesgulvet. Vi har prøvet at fjerne det med celulose
fortynder, men man kan stadigvæk ane malingen i fugen svagt. Derefter har vi
prøvet at skrabe fugen for at se hvor meget malingen er gået igennem. Det er
faktisk ikke ret meget. Nu lyder spørgsmålene.

Skal vi skrabe overfladen af fugerne ? (Man kan så se at der har været
skrabet, da vi gør det med en kniv)

Kan man slibe det med sandpapir og i så fald hvor groft/fint. ?

Jeg har endvidere hørt at man kan bruge kalkfjerner, da det opløser fuger.
Med varsomhed kunne man vel bruge i en fortyndet udgave bare til at fjerne
det øverste lag fuge ??

Er der andre tips og gode ideer.

/Tom

Fra : Tom Frank

Dato : 05-06-03 10:58

Jeg glemte at sige at malingen jeg tabte var til vindueskammen var af
oliebasis og noget der var af terpentin basis.

/Tom

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 11:11

Tom Frank wrote:
> Jeg glemte at sige at malingen jeg tabte var til vindueskammen var af
> oliebasis og noget der var af terpentin basis.
>
> /Tom
>
> "Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in message

pas på med syre, hvis det trækker ned kan det ødelægge en
gulvvarmeslanges iltspærre
--
Calle