TDC Digital signatur og KMail
Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 05-06-03 08:43

Jeg har installeret min digitale signatur i Mozilla.

Nogen, som har fået digital signatur til at virke i KMail -
og vil fortælle hvordan?

Eller er det på tide at skifte til Mozilla som mailklient?

SuSE Linux 8.0, KMail 1.4.3.

Mvh.
Morten

--
SuSE Linux 8.0 and
Debian Linux for i386 and Alpha -o)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-06-03 08:53

I dk.edb.system.unix, skrev Morten Jes Lehrmann:

> [...]
> og vil fortælle hvordan?
>
> Eller er det på tide at skifte til Mozilla som mailklient?

Du skal vente til næste version af KMail før det virker, det var vist
noget med S/MIME understøttelse der er kommet lidt sent med.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 05-06-03 09:26

Morten Jes Lehrmann wrote:
> Jeg har installeret min digitale signatur i Mozilla.

Hvad slags?

> Nogen, som har fået digital signatur til at virke i KMail -
> og vil fortælle hvordan?

Når din digitale signatur virker med GnuPG, så virker den også i KMail med
standard opsætningen.

> Eller er det på tide at skifte til Mozilla som mailklient?

Nej

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-06-03 13:59

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.net> writes:

> Hvad slags?

PKCS. S/MIME.

> Når din digitale signatur virker med GnuPG, så virker den også i
> KMail med standard opsætningen.

Nej, den slags signaturer har intet med GnuPG at gøre. Det er OpenSSL
man bruger.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 05-06-03 16:37

Jesper Harder wrote:

> PKCS. S/MIME.

Nu har jeg ikke interesseret mig videre for projektet, men er vi ude i
noget ala dette?
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 05-06-03 18:15

Morten Jes Lehrmann wrote:

> [...]
> og vil fortælle hvordan?
>
> Eller er det på tide at skifte til Mozilla som mailklient?

Prøv at kigge her:
http://boxen.dyndns.dk/kmail_setup/

Jeg satte kmail i mdk 9.1 op efter den og der virker perfekt.

--
Magnus Pedersen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 05-06-03 20:10

Magnus Pedersen wrote:
> Prøv at kigge her:
> http://boxen.dyndns.dk/kmail_setup/
> Jeg satte kmail i mdk 9.1 op efter den og der virker perfekt.

Men det kræver vist minimum KDE-3.1 (kmail-1.5), som du også anvender i
vejledningen, da det vist først er her at S/MIME understøttes.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 06-06-03 23:06

Lars Kongshøj wrote:

> Men det kræver vist minimum KDE-3.1 (kmail-1.5), som du også anvender i
> vejledningen, da det vist først er her at S/MIME understøttes.

oh, havde ikke lige nærlæst det hele, sorry.

--
Magnus Pedersen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-06-03 23:14

Magnus Pedersen wrote:
> oh, havde ikke lige nærlæst det hele, sorry.

Det er da der heller ingen, der kræver af dig, fordi du skriver en
vejledning! Det er fint at folk skriver vejledninger om, hvad der virker
for dem, så kan andre lære af det. Så det var ment som en oplysning til
den oprindelige poster, om at hans version vist ikke kunne følge med...

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-06-03 21:09

Magnus Pedersen skrev Torsdag den 5. juni 2003 19:14 i
dk.edb.system.unix:

> Prøv at kigge her:
> http://boxen.dyndns.dk/kmail_setup/
> Jeg satte kmail i mdk 9.1 op efter den og der virker perfekt.

Der står

| Import af nøgler
| Opret en arbejdsfolder
| $ mkdir ~/certfiles
| kopier dit p12 certifikat i denne folder.

Men hvor finder jeg p12 henne?
Jeg har instaleret certifikatet som angivet på TDC's side, og det gik
uden problemmer.
Jeg har kørt

# updatedb
# locate p12

uden at få noget af interesse, eller har jeg overset det jeg søger
efter blandt alt det andet?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Harder

Dato : 12-06-03 21:37

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> Der står

> Men hvor finder jeg p12 henne?
> Jeg har instaleret certifikatet som angivet på TDC's side, og det gik
> uden problemmer.

Vælg Edit -> Preferences -> Privacy & Security -> Certificates i
Mozilla.

Klik på "Manage Certificates" vælg dit eget certifikat og tryk på
"backup". Så kan du gemme det i PKCS12-formatet.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-06-03 22:40

Jesper Harder skrev Torsdag den 12. juni 2003 22:36 i
dk.edb.system.unix:

> Klik på "Manage Certificates" vælg dit eget certifikat og tryk på
> "backup". Så kan du gemme det i PKCS12-formatet.

OK, så fik jeg det vist til at virke,,,

Men jeg bruger normalt 3 forskellige afsender adr. afhænig af hvem jeg
skriver til, og hvorfor, Kan jeg have 3 forskellige certifikater uden
at få problemmer, og vil jeg kunne se hvilken jeg skal bruge til
hvilken afsender e-mail adr.?

Ivar Madsen