momsregistrering og kontanthjælp
Fra : ulla

Dato : 28-03-01 18:10

et såre enkelt spørgsmål

Må man være kontanthjælpmodtager og dog være momsregistreret. Hvis man f.eks
arbejder som freelance.

mvh

skorpionen

Fra : N/A

Dato : 28-03-01 21:43

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-03-01 21:43

In <Wbrw6.360$84.76969@news010.worldonline.dk> "Tommy Nitz" <tommy@directorscut.dk> writes:

>ulla <kaaber1@adr.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:gWow6.1361$Tj4.148509@news101.telia.com...

>f.eks

>Hej Ulla,

>Nej det må man ikke, for overhovedet at være berettiget til at søge om
>kontanthjælp må du ikke være momsregistreret.

Ikke rigtigt. Hvis du kan vise at du ingen indtaegt har overhovedet, selvom
du er moms-registeret, saa kan du godt faa kontakt-hjaelp alligevel.
Jeg har selv faaet kontakt-hjaelp i to maaneder, selvom jeg er og var
moms-registeret.

Hvis du ikke er enig, bedes du komme op med en paragraf.

/Martin

Fra : Tommy Nitz

Dato : 28-03-01 22:40

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99ticn$17vg$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]

> moms-registeret.
>
> Hvis du ikke er enig, bedes du komme op med en paragraf.

Det kan så være det er forskelligt fra kommune til kommune, men da jeg
startede som selvstændig i sin tid, der gik det selvfølgelig ikke forrygende
i starten og jeg valgte at søge kontanthjælp, da jeg kom til samtale og
fortalte at jeg var momsregistreret, sagde hun at jeg skulle lukke "firmaet"
før hun kunne tage stilling til det...

Jeg spurgte om det ikke var muligt at få supplerende kontanthjælp, men det
kunne ikke komme på tale. Så jeg måtte lukke "firmaet" og kom så på
kontanthjælp mod at jeg startede i et kursuscenter hvor jeg skulle stå i en
kantine...

Desværre har jeg ingen paragraffer at smide omkring mig med, men jeg taler
jo også kun udfra personlig erfaring.

- Tommy Nitz

Fra : Kim Malchau

Dato : 06-04-01 22:45

On Wed, 28 Mar 2001 20:43:03 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

[klip]
:>
[...]

Jeg blev nødt til at lukke mit firma da jeg på et tidspunkt havde brug
for kontanthjælp i 14 dage.

Med venlig hilsen

Kim Malchau

--