Skærme
Fijala 3554
17" vs 19"
Fra : MHN

Dato : 04-06-03 21:56

Hej Rødder

Et hurtigt spørgsmål angående skærmstørrelse til min nye pc. For omkring
900kr ekstra kan jeg springe fra en 17" til en 19". Min com skal primært
bruges til spil, og spørgsmålet er så om jeg vil fortryde købet af en 17"
skærm.

Er oplevelsen de 900kr extra værd??

Jeg spørger fordi jeg aldrig har brugt en 19" skærm.

Fra : WE

Dato : 04-06-03 22:38

Du får ikke flere pixler. Og når skærmen er større, så er pixlerne også
større = fiset billede.

/J

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 10:35

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> Du får ikke flere pixler. Og når skærmen er større, så er pixlerne også
> større = fiset billede.

Det er jo med LCD skærme... Men her er der næppe tale om LCD skærme

Fra : LA2

Dato : 04-06-03 22:43

> [...]
>
> Er oplevelsen de 900kr extra værd??
>
> Jeg spørger fordi jeg aldrig har brugt en 19" skærm.
>
>Hvis det er en god skærm så er det det hele værd.
LA2

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 05-06-03 01:51

MHN wrote:
> [...]
> bruges til spil, og spørgsmålet er så om jeg vil fortryde købet af en 17"

Nej. Sidder selv med en 21" og har ikke fortrudt.

> Er oplevelsen de 900kr extra værd??

Spørgsmålet er så bare om 900.- er nok til at du får en god 19". Du skal
huske på at jo større skærmen er desto lettere ser man evt. fejl og
mangler.

> Jeg spørger fordi jeg aldrig har brugt en 19" skærm.

Prøv og se om du ikke kan komme til at sidde foran en bare 5 min. i en
butik.

Mvh

Bruno

Fra : Mogens

Dato : 05-06-03 11:00

On Wed, 4 Jun 2003 22:55:42 +0200, "MHN" <olardo@ofir.dk> wrote:

> [...]
>skærm.
>
>Er oplevelsen de 900kr extra værd??
>
>Jeg spørger fordi jeg aldrig har brugt en 19" skærm.

Hej

Jeg tror ikke du vil fortryde den ekstra udgift.
Jeg skiftede selv fra en 17" til en 19" skærm
for et år siden. Godtnok var det kun en billig
AOC til 2000,- men jeg har bestemt ikke fortrudt
det. Jeg spiller selv meget og de sidste par tommer
giver især 3D spil en tand ekstra.

Til spil er det nok heller ikke så vigtigt om det er
en dyr eller en billig skærm. Forskellene i kvaliteten
ses mest når man arbejder med tekst eller grafik.

mvh Mogens

Fra : Lasse

Dato : 05-06-03 15:03

bruger en 19" og har aldrig fortrudt, måske fordi det er en flatron? :P

jeg vil råde dig til at købe noget triniton/flatron værk, der er ikke noget
værre end at sidde foran en almindelig buet skærm!
hellere en ordenlig 17" end en elendig 19" !

lasse

Fra : Kimmiboy

Dato : 05-06-03 18:32

En 17" er i dag alt for lille i mine øjne.

Så en 19" ville klart være at foretrække idet oplevelsen + glæden ved at
side foran en stor skærm fordobles mange gange.

Mvh Kim