råd til planter ved husmur
Fra : KO

Dato : 04-06-03 15:30

Mine 2 små bed på nordsiden af huset mangler grønt! Det vender samt sagt mod
nord, og er helt inde ved huset. Derfor får jorden heller ikke megen vand,
eller for den sags skyld sol!

Om det er stort el. småt eller grønt el. med blomster er underordnet. Bare
det er noget som kan gro! Og måske heller ikke lige koster en mindre formue

Fra : basse

Dato : 04-06-03 18:31

I mine nordvendte bede ind mod husmuren har jeg en forårsblomstrende lyng
(Erica ?), laurbærkirsebær (busk - Prunus laurocerasus), lungeurt
(Pulmonaria) og Hosta sieboldiana og det fungerer fint.

Hilsen Rebekka

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-06-03 22:08

basse <garp@get2net.dk> skrev i en news:SYpDa.1479$XT6.55@news.get2net.dk...
> [...]
> (Erica ?), laurbærkirsebær (busk - Prunus laurocerasus), lungeurt
> (Pulmonaria) og Hosta sieboldiana og det fungerer fint.

Liljekonvaller, Spansk Skilla, Høstanemoner, Bregner, der er sikkert
utallige der kan klare mosten, men vand skal de nok hjælpes lidt med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mari

Dato : 05-06-03 20:36

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> I mine nordvendte bede ind mod husmuren har jeg en forårsblomstrende lyng
> (Erica ?), laurbærkirsebær (busk - Prunus laurocerasus), lungeurt
> (Pulmonaria) og Hosta sieboldiana og det fungerer fint.

Og så kan der suppleres med de forskellige Geranium (storkenæb),
som blomstrer villigt, når de beskæres og efter blomstring.

Køb f.eks. 5 planter - og del dem når de har dannet nye skud. Du kan
herefter
fylde hele din have med dem - det har jeg gjort langs skel mod ukrudtsmark,
og det kan forhindre at "tingene" vokser sammen. De er også gode til at
danne skel mod område med f.eks. skvalderkål - fordi de er heldækkende.

/Mari

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-06-03 10:04

stenbræk grøn plate der ynder hal- til helt skygge og får lysserøde
blomster.

Mvh Tina

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-03 18:27

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

.. Derfor får jorden heller ikke megen vand,
> eller for den sags skyld sol!
>
> Om det er stort el. småt eller grønt el. med blomster er underordnet.

Plastic-blomster, sten-bed ?. Vi har samme probs. så jeg venter spændt på de
kreative forslag