Alm Brand Netbank i Linux?
Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 16:16

Jeg har i en tidligere tråd spurgt om hjælp til at få javascript til at
virke. Det fik jeg langt om længe - tak for det.

Nu kommer så en af de ting, som jeg gerne ville bruge det til, nemlig
Netbank <URL:http://www.almbrandnetbank.dk>. Banken figurerer ikke på
<URL:http://www.linux.dk/support/bank/?cn=dk>, men jf bankens support
skulle det kunne virke under Linux - man kan bare ikke få hjælp til det.

Når jeg prøver bliver jeg først advaret om at deres side er opdateret til
browsere, som er nyere end Internet Explorer 4.01. Når jeg derefter
forsøger at logge på netbanken bliver jeg først bedt om at godkende et
certifikat. Når jeg har gjort det loades netbanken, men det bliver den
aldrig færdig med.

Er der nogen som har erfaringer med Alm Brand NetBank eller har gode tips
til hvordan det kan komme til at virke?

Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 16:28

Den Wed, 04 Jun 2003 15:15:36 +0000. skrev Martin Heller:

> Når jeg har gjort det loades netbanken, men det bliver den aldrig
> færdig med.

I det vindue, som den loader i står:

Exception: java.lang.NoClassDefFoundError: ibank/ui/base/BDocument

På min bærbare, som kører WindowsME findes en mappe med følgende sti:
c:\WINDOWS\Java\lib\ibank\ui\MainApplet.class

Er det den fil, som der søges efter? Og er det i givet fald muligt at
kopiere den fra min bærbare og til min stationære? Hvis ja, hvor skal den
så lægges?