Skifte default kerne i boot
Fra : Mads N.

Dato : 04-06-03 13:02

Efter en opgradering af en RH-kernel til den nyeste, har jeg et lille
problem. I GRUB er den næstnyeste kernel stadigt highligtet ved boot.
Hvordan gør jeg den nyeste til default, så den ikke booter i den gamle
hvis det er unattended...

/M

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 04-06-03 13:48

On Wed, 04 Jun 2003 14:02:18 +0200,
Mads N. <waup-leavemeout-@punkass.com> wrote:

> [...]
> problem. I GRUB er den næstnyeste kernel stadigt highligtet ved boot.
> Hvordan gør jeg den nyeste til default, så den ikke booter i den gamle

retter passende i /etc/grub/grub.conf. Jeg ved ikke om der findes en
man-side der beskriver det (det ser det ikke ud til at gøre).

--
Jesper

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 04-06-03 20:41

jlouis@pc-063.diku.dk (Jesper Louis Andersen) wrote in

> retter passende i /etc/grub/grub.conf. Jeg ved ikke om der findes en
> man-side der beskriver det (det ser det ikke ud til at gøre).

Den ligger under /boot/grub/menu.lst på RedHat boxe.

Man skal rette "default" valget.

Mvh. NKJensen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 05-06-03 13:08

On 04 Jun 2003 19:40:40 GMT, Niels Kristian Jensen <news2000@e-box.dk> wrote:
> jlouis@pc-063.diku.dk (Jesper Louis Andersen) wrote in

> Den ligger under /boot/grub/menu.lst på RedHat boxe.

Der på 7.3 er et symbol-link til grub.conf...

--
Jesper