Andelsbolig spørgsmål
Fra : KO

Dato : 04-06-03 12:28

Har et spørgsmål ang. min andelsbolig. Lånet på andelen er snart
færdigbetalt. Altså det på samtlige andele. Ikke mit lån.

Vil dette have noget af betydning for mig? Vil sælge andelen, men dette er
måske værd at fremhæve?

Takker
Kim

Fra : Per A. Hansen

Dato : 04-06-03 15:01

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> færdigbetalt. Altså det på samtlige andele. Ikke mit lån.
>
> Vil dette have noget af betydning for mig? Vil sælge andelen, men dette er

En af mine bekendte bor i andelslejlighed.

Hvis boligen skal sælges skal de andre andelshavere
godkende salg og køb - herunder prisen for
boligen.

Per A. Hansen

Fra : KO

Dato : 04-06-03 15:24

> En af mine bekendte bor i andelslejlighed.
>
> Hvis boligen skal sælges skal de andre andelshavere
> godkende salg og køb - herunder prisen for
> boligen.

OK. Lyder strengt
Sådan fungerer det ikke her i det mørke Sønderjylland.....

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 04-06-03 19:43

KO skrev:

> Har et spørgsmål ang. min andelsbolig. Lånet på andelen er snart
> færdigbetalt. Altså det på samtlige andele. Ikke mit lån.

> Vil dette have noget af betydning for mig?

Går dit spørgsmål på, om det kan have betydning for dig, at
lånet på andelsboligerne er ved at være betalt? Så kan man svare
ja!

Hvis andelsbeviset har en høj værdi, så kan det være sværere at
sælge. Dog hvis beliggenheden for boligen er attraktiv, så er
der folk, der bare betaler prisen for andelsbeviset uden de
store problemer. Jeg bor selv i sådan et område

> Vil sælge andelen, men dette er
> måske værd at fremhæve?

Du måtte gerne beskrive dette nærmere.

Jeg kan fortælle dig, at det kan være nogen fra bestyrelsen, der
værdiansætter din bolig. De har nogle ganske bestemte regler,
som de går ud fra. Fx. har det betydning for, hvor godt du har
behandlet din bolig. Har du lavet forbedringer, kan det også ses
på værdiansættelsen. Modsat hvis du har misligholdt din bolig, så
er prisen for andelsbeviset lavere.

Når der skal værdiansættes, kan der nogen gange være nogle vældige
diskussinoner mellem værdiansættere og sælger. Jeg har kendskab til
flere pinlige situationer. Det håber jeg ikke det bliver for dig.

--
Venlig hilsen
Svend Erik