Sæddonor
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 07:28

Er der nogen af jer, der har erfaring med at være sæddonor?

Jeg synes selv tanken er lidt fremmedgørende, men på den anden side,
så er de 250 kr. som firmaet Cryos betaler for en portion sæd da et
meget godt bidrag til SU-pengene eller husholdningen.

VH

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 08:05

> [...]
> så er de 250 kr. som firmaet Cryos betaler for en portion sæd da et
> meget godt bidrag til SU-pengene eller husholdningen.

Jeg mindes noget om, at man ikke må have haft sex i en uge eller to, så det
bliver hurtigt lidt kedeligt :) (ihvertfald for mit vedkommende).

Har man ikke fast kæreste på lyder det selvfølgelig fint nok :).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-03 11:21

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message

> [...]
> bliver hurtigt lidt kedeligt :) (ihvertfald for mit vedkommende).
>
> Har man ikke fast kæreste på lyder det selvfølgelig fint nok :).

Og har du en konstant superliderlig kæreste (pral nu ikke), så brug rent
kondom og overfør fra det til Cryos container

Fra : Thomas

Dato : 19-06-03 09:01

> Og har du en konstant superliderlig kæreste (pral nu ikke), så brug rent
> kondom og overfør fra det til Cryos container

Jeg troede man skulle levere sæden mens man var i firmaets lokaler, så
det kunne frysses ned så hurtigt som muligt.

VH

Thomas

Fra : Per Moreau

Dato : 19-06-03 13:02

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede man skulle levere sæden mens man var i firmaets lokaler, så
> det kunne frysses ned så hurtigt som muligt.
>
> VH
>
> Thomas

De er ret sejlivede sådan nogle små fyre.
Holdes sæden ved kropstemperatur kan de snildt overleve op til
24 timer.

Mvh
Per M.

Fra : Thomas

Dato : 19-06-03 19:55

"
> De er ret sejlivede sådan nogle små fyre.
> Holdes sæden ved kropstemperatur kan de snildt overleve op til
> 24 timer.

Vil det sige, at det ikke behøver at foregå i firmaets lokaler?

VH

Thomas

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-06-03 14:55

On 19 Jun 2003 11:54:33 -0700, Thomas wrote:

>"
>>
>Vil det sige, at det ikke behøver at foregå i firmaets lokaler?

Det afhænger vel mest af alt af firmaets politik!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
A social life? What board can I download THAT from?

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-03 11:36

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> "
> >
> Vil det sige, at det ikke behøver at foregå i firmaets lokaler?

Læger sjusker ´, så hvis de har tillid til donor, lader de ham nok komme med
sæden hjemmefra

Halveringstid for sædceller er ca 4 timer ved stuetemperatur og kortere ved
legemstemperatur så det er skadeligt ritual at bære glas med sæd i
armhulen - ydre vindjakkelomme er bedst, også i køligt vejr
Dog er frysning uklog hvis der ikke er tilsat antifrysevæske (polyalkoholer)

Overlevelse i 24 timer uden professionel nedfrysning vil være med MEGET
FORRINGET antal sædceller.
Så de kan ikke SNILDT overleve så længe.
Måske de taber evner på kort tid - det er dårligt undersøgt

Jeg har altid i ved Sædhjælpsfondets mange vellykkede inseminationer
anbefalet så få minutter og sekunder fra udtømning til indføring - fx at
donor kommer til pigens hjem og onanerer på hendes toilet i indersiden af
hendes rengjorte pessar.

Fra : Mette.Klingsey

Dato : 01-07-03 14:26

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-06-03 16:39

On 3 Jun 2003 23:28:16 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>så er de 250 kr. som firmaet Cryos betaler for en portion sæd da et
>meget godt bidrag til SU-pengene eller husholdningen.

har du et link ?
de er garenteret skattefri !

Mv.
Bo M Mogensen
--
går ud i mørket#############################
alt hvad jeg ser er vibrerene atomer ...¤¤¤¤¤¤¤¤

Fra : Anita

Dato : 04-06-03 17:18

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev

> har du et link ?

cryos.dk

> de er garenteret skattefri !

Det er de også, men der er en masse kryptiske betingelser og tests.
Gad ikke lige læse nærmere, men jo, de er skattefri, da det er til at dække
dine transportomkostninger.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-06-03 22:09

On Wed, 4 Jun 2003 18:18:06 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>cryos.dk

>Det er de også, men der er en masse kryptiske betingelser og tests.
>Gad ikke lige læse nærmere, men jo, de er skattefri, da det er til at dække
>dine transportomkostninger.

nahh der er da også i Kbh
http://cryos.dk/location.asp?city=copenhagen

jeg ringer sgu til dem de kan garenteret også lige svitse det sidste
af min kondelom ..... det er fanme da nemmer penge 250 kr for at gå
hænd at spille den af

+ jeg aner faktisk ikke om der er liv i min sæd - men jeg er faktisk
tæt på den enste der ikke har sat en abort i verden i min omgang kreds
mennu har jeg også være hysterisk forsigtig !!!!

jeg vil gerne ha børn men det skal sgu være med freYa når hun vil ha
dem ....

tak for hjælpen med link

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 05-06-03 12:05

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev

> nahh der er da også i Kbh
> http://cryos.dk/location.asp?city=copenhagen

Nu bor der jo også folk andre steder end i København

Lyder da som en fornuftig plan

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-06-03 21:42

On Thu, 5 Jun 2003 13:04:51 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev

>dække

>Nu bor der jo også folk andre steder end i København

Nå ja men nu tog jeg den som til mig og jeg troede kun der lå en i
århus

>Lyder da som en fornuftig plan

ja nu må jeg se om hun ikke snart er mør - men der er jo en del års
forskel på os jeg mene rjeg er 8 år ældre ...

jeg ved sgu bare ikke om *vi * er for skrøbelige - jeg er sgu nok
....jeg tænker på når man kan knytte sig så meget til en hund og en
fugl hvordan vil det så ikke være med et barn :((( ????

+ hele mit verdesn billed af hvordan mennesker er hianden i mellem det
ligger i 70 erne - det er som at se huset på Christians havn - der i
sig selv er underholdene - men folk / børn var satme nederdrægtige
over for hianden den gang - jeg er sgu lidt nervøs for at jeg vil
kunne blæse den midnste krise ud af proposioner .....og få sat gang i
rocker polti og 11 advokater og et korps af livsfarlige hunde ....

det skal man jo lige ha sat i et rigemeligt forhold til virkligheden
inden - mebn jeg vil jo også være hamrende nervøs for alt det der ku
gå galt....sygdomme trafik uheld ..... jeg ved sgu ikke om jeg er
blvet for gamel til at gro med opgaven ?

men så igen børn der bliver behandlet ordentligt - har sgu som
tommelfinger regl heller ikke de store uoverskuelige problemer med
resten af verden ....

selvfølig vil et hvert barn løbe ind i noget der er uoverskueligt
så må manjo være der .....lidt som min far var de rfo rmig ... han er
jo ikke abr emin far men på mange måder også min bedste ven
selv om guderne skal vide han kan være træls med mindre det er ALVOR
så bliver der gort det der skal gøres for at problemet bliver løst....

der har aldrig været nogen kritik af når jeg kom hjem efter en 3 uger
druk stank som et lig med sår over alt der stillede han aber te glas
fenemal også måtte jeg selv styre det .....

de der ganske få mennesker der har chikaneret mig groft ... de blev da
afviklet så de ikke kunne få arbeje kontant hjælp etc. de kom til at
flytte til en anden komune - han hader dem selv 20 år efter ...

hvorom alting er så skal de slevfølig ha en hund de kan tage med sig
ud at leje hvis der skulle komme en truende eksisten de skal gerne
gå til kamp sport hvis de vil og en mobil så jeg kan følge med i om
det nu også går som det skal ....

men dybest set så handler det nok om at erkende at tingene har
forandret sig siden 70 erne og det til det bedre ... jeg ved ikke
hvordan 80 erne var der var jeg entene fuld eller i afrika østen
sydamerika og det samme i 90 erne og nu kommer det meste af
virkligheden ind igenem nettet freY og min husdyr ........

Nå jeg snakker & tænker højt ....men jeg mente det sgu faktisk
alvorligt den gang hvor jeg skrev med gudrum om at betale for en ferie
ved almindelige dansker ...jeg aner virkeligt ikke hvordan de er ....
dem med brun sovs og hvide katofler som jeg selv er en stor fan af ...

bedste hilsner
Bo MM

Fra : Kathrine

Dato : 05-06-03 14:34

"Bo M Mogensen" skrev:

> jeg vil gerne ha børn men det skal sgu være med freYa når hun vil ha
> dem ....

Så skal du måske genoverveje din tur til donor-klinikken!!??
For ellers får du da måske masser af børn med en masse fremmede
kvinder.

For mig er der bunker af etiske tanker omkring sæddonation.
Det er da ikke BARE et sted man får penge for at spille den af, vel!?
Man bliver da far til et uvist antal af børn.
Selvom man ikke lige har omgang med dem, så er det da ens gener og DNA
der er spredt rundt.

Nå, men det er måske en hel anden debat/tråd
--
Kathrine
---

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-06-03 21:13

On Thu, 5 Jun 2003 15:33:36 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

>Så skal du måske genoverveje din tur til donor-klinikken!!??
>For ellers får du da måske masser af børn med en masse fremmede
>kvinder.

Nåååeee .....jaeee men det ligger well lidt i naturen af en
insiminatision at faderen er ukendt & uden ansvar ?

nu skriver jeg at det kun skal være med freYa .. det er slevføligt
fordi hun er kvinden og dronningen i mit hjerte det var hun jo ikke
før jeg lærte hende at kende .... men jeg har bare altid værer
hysterisk forsigtig - jeg tror ikke på børn der bliver skabt uden for
kærlighed jeg ved det sker - men jeg mener det er en fejl !

>For mig er der bunker af etiske tanker omkring sæddonation.
>Det er da ikke BARE et sted man får penge for at spille den af, vel!?

Nahh jeg ved sgu snart den sok der skal nu til vask ... efter en aften
spiller i går jeg kikker da på den med et ny syn må jegindrømme ...
det ku jeg ha jeg ha få et knap en 128 blok sd ram for som jeg altså
står og mangler til min server :)

>Man bliver da far til et uvist antal af børn.
>Selvom man ikke lige har omgang med dem, så er det da ens gener og DNA
>der er spredt rundt.

hmm jamen det er da rigtigt .....og et eller andet sted har jeg det da
også sådan at HVIS så ku jeg da godt tænke mig at vide det og lade
infoen om min eksisten gå vider ...men typisk er det well et par hvor
manden er steril .... og der har jeg det sådan lidt alt det der gener
og blod er sgu meget godt og på sæt og vis interesant ....min
emotionelle far er jo i sagens natur ikke min genetiske far ... men
han har jo været min far siden jeg var 3-4 mdr - hans far er heller
ikke hans bio far de 2 mindste er adopterede koreaner også er der så
min ene søster på ? hun fra 72 ja må jo være 31 som så er en
kombinasion i mellem min mor og min emotionelle far .... der er det
meget skægt at se , det er den enste som min emotionelle far har haft
bøvl med at forstå og kospondere med - hvor resten af os - vi er er
virkeligt fars børn .....så en ting er gener alle kan sgu stort set om
ikke andet så forsøge at sprede dem - men det vigtigste kærlighed og
respekt - det er det der tæller og det er der det hårde men også det
fede arbejde ligger .... hvis det virker så tror jeg simpeltthænd ikke
på det her kød og blod betyder noget .... det er kun hvis der er noget
andet der halter at det kommer op som et sprg.

menjeg mødte så min bilogiske far d ajeg var 20 det var slet ikke
meningen men jeg havde en søster der ...som jeg gerne ville se
så hende tog jeg om til - men så fik hans hustru mig besnakkede til at
blive til han kom da han havde glædet sig til det i 19 år.. .. jeg
tænkte hwa fan .... han kom så også også man tænker jo det er løgn da
den her ikke så høje men tilsvarende korpulente mand kommer ind af
døren ...men på sin egen måde var det sgu ok han havde 4 plastik poser
i hænderne også gik han rundt i en cirker i det virkede som længe
imens han talte med sig selv eller ihvertilfælled ikke nogen der var
visuelt til stede - før han stilled poserne satte sig ned kikke på mig
også sagde du ligner sgu din mor go dag jeg er din far dte har jeg set
fram til i 18½ år - det var ok men man for bare en masse skyld følser
over for sin emotionnel far eller det havde jeg ihvertilfælled .
og der kom og er aldrig kommet noget godt ud af at møde ham -

men min søster har jeg lige så meget glæde af som de andre og det var
egentligt også hende jeg kom efter ...

genetrisk har det selvføligt været guld værd - da jeg om ikke har
arvet noget af hans fysik ....så da alle hans forbanede
depresioner hans alkoholisme og paranoia .... men også evnene til at
kunne snakke sig ud af alt og til alt.
også få stillet en dignose og behandling efter det :)

så kan man selvføligt spørgs sig selv om det er forsvareligt at sætte
børn i verden med disse anlæg ???

ja dte vil jeg mene hvis det er gode forældre så tror jeg sgu ikke de
der latente gen kodede fejl kommer igenem men altså vapper man ungen
nogen på hovedet aftraffer ved isoplasion og følger det op med en
masse flytten rundt skilsmisser masser af partner og selv realisering
- så skal det sgu nok komme !!!!

Nå det greb om sig og det har være skrevet før ...

>Nå, men det er måske en hel anden debat/tråd

nej da !!!

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 05-06-03 21:16

On Thu, 5 Jun 2003 15:33:36 +0200, Kathrine wrote:

> [...]
> der er spredt rundt.
> Nå, men det er måske en hel anden debat/tråd

Tjae, måske er det en helt anden tråd, men alligevel .....
Personligt er jeg/vi da mega-meget glade for, at der er nogen der donerer
deres sæd - også selvom der er penge involveret.
Da jeg åbenbart har fået en mega-dårlig sædkvalitet, da min kæreste mere
end meget gerne ville have et barn, og da jeg ikke synes hun skal gennemgå
en større hormonbehandling, når det nu er mig der er problemet, så er det
da bare helt vildt alletiders at hun kunne blive insemineret med en andens
sæd.
Så nu venter vi bare på at det bliver d. 19/6 - det er meget snart )))

Mvh. Jan

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-06-03 22:53

Hej Jan

Jan Allan Andersen <nospam_akker@ishoejby.dk> wrote:

> Så nu venter vi bare på at det bliver d. 19/6 - det er meget snart )))

På forskud til lykke og velkommen i dk.familie.barn og
dk.marked.privat.boerneudstyr

/Sebastian

> Mvh. Jan

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-03 17:59

In article <f929a8e8fb0aa3e82950e59dbb25972f@free.teranews.com>,
chokmah@spamcop.net says...

> har du et link ?
> de er garenteret skattefri !

Man sælger sgu da ikke de dyre dråber! Ikke om jeg ville, det er jo små
kopier af mig *G*

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-06-03 22:12

On Wed, 4 Jun 2003 18:59:25 +0200, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>In article <f929a8e8fb0aa3e82950e59dbb25972f@free.teranews.com>,
>chokmah@spamcop.net says...

>Man sælger sgu da ikke de dyre dråber! Ikke om jeg ville, det er jo små
>kopier af mig *G*

ej jeg sgu kold over for
der er fysisk umuligt at se på mig at min bilogiske fader er 170 cm
høj rødhårdet og MANGE fregner

ja dte er jeg ihvertilfællled ikke .. jeg tror fysisk går jeg sgu
igenem hvis man lige ser bort fra den vigne hårdgrænse og man behøves
well strengt taget ikke fortælle dem at man for lige så mange nerve
piller som en hest æder havre for at holde det næste kvater ud

Mv.
Bo m Mogensen

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 04-06-03 17:05

> Jeg synes selv tanken er lidt fremmedgørende, men på den anden side,
> så er de 250 kr. som firmaet Cryos betaler for en portion sæd da et
> meget godt bidrag til SU-pengene eller husholdningen.

Jeps det er gode penge, men du skal have en meget god sædkvalitet....hvilket
udelukker de fleste af os danske mænd! Kender flere der har fået afslag pga.
for dårlig kvalitet (hos cryos i Odense). Har dog ikke selv forsøgt, men jeg
regner ikke med at der er så meget at komme efter, efter 5 i læderbukser ;)

Mvh.

--
Morten