gulvtæpperester af trægulv?
Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-03 18:34

Hej

Vi er ved at pille et gammelt gulvtæppe af vores trægulv. ´Da vi nåede til
den ene ende af stuen så vi til vores store overraskelse at damen der havde
boet her før havde limet gulvtæppet på i en ca. 1m bred stribe + hun har
brugt dobbeltklæbende tape nogen steder... Man skulle tro hun frygtede det
ville flyve væk i orkan!

Nå, men mit spørgsmål er hvordan vi får gultæffe/lim-resterne af det
lakerede trægulv?
Nogen forslag til et vidundermiddel? Lige nu ligger vi på alle 4 og skrubber
og bløder op me noget vand... *stønne*

--
Rinnie

Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 19:03

On Tue, 3 Jun 2003 19:34:12 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>brugt dobbeltklæbende tape nogen steder... Man skulle tro hun frygtede det

eller at hun ville falde i det?
Det er meget normalt at fastgøre gulvtæppe med dobbeltklæbende tape.

> [...]
>lakerede trægulv?
>Nogen forslag til et vidundermiddel? Lige nu ligger vi på alle 4 og skrubber

Et opløsningsmiddel af en art - fortynder, terpentin, sprit eller
lignende - skal nok få bugt med det. Det hjælper næppe noget med
opblødning med vand - kun at træet bliver så vådt, at du trækker det
af sammen med tapen.

KS

Fra : Per H

Dato : 03-06-03 19:06

skrev:

> [...]
>lakerede trægulv?
>Nogen forslag til et vidundermiddel? Lige nu ligger vi på alle 4 og skrubber

Prøv med rensebenzin.

men aldrig fortynder, det tager lakken.
Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-06-03 20:55

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med rensebenzin.
>
> men aldrig fortynder, det tager lakken.

Rensebenzin er uovertruffent til labels, mærkater og lignende, men det dur
ikke til gulvtæppetape. Det er en anden limtype.

Jeg har haft held med brun sæbe. Det opløste limen og skader ikke lakken.
På med brun sæbe (crystalsæbe), dækkes med wrapfolie.
Efter 24 timer kunne sæbe og lim vaskes af.
(Keine hexerei, nur behädigkeit
Jeg ved ikke om det gælder alle typer lim.
Carsten

Fra : Gizkor

Dato : 03-06-03 19:50

Når jeg skal fjerne limsnask fra etiketter o.lign. bruger jeg altid
lampeolie til at bløde det op med, efter et par minutter er det lige til at
tørre væk.