Løbeprogram
Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-06-03 17:58

Alle de steder på nettet jeg har fundet løbeprogrammer viser de noget
med at man bør løbe 3 gange om ugen også lade være de resterende dage.

Men hvis nu man egentligt gerne ville starte dagen med en løbetur, vil
det så ligefrem gå hen og være skadeligt for kroppen?

F.eks
4 dage med 4 km. og
3 dage med 10 km.

Eller lign?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Peter Seidler

Dato : 03-06-03 20:47

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvis nu man egentligt gerne ville starte dagen med en løbetur, vil
> det så ligefrem gå hen og være skadeligt for kroppen?

Det er et spørgsmål om at træne sig op, men der er mange, der løber meget
mere end ovenstående, så det kan sagtens lade sig gøre. Generelt tror jeg
dog det er godt med i hvert fald en hviledag pr. uge.
Hvis du ikke har løbet før risikerer du let at få skader, så tag den med ro
i starten.
www.run4fun.dk er der flere forskellige løbeprogrammer og andet godt.

--
Peter Seidler

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-06-03 20:51

I dk.sport, skrev Peter Seidler:
> Det er et spørgsmål om at træne sig op, men der er mange, der løber meget
> mere end ovenstående, så det kan sagtens lade sig gøre. Generelt tror jeg
> dog det er godt med i hvert fald en hviledag pr. uge.

Det vil jeg bide i mig.

> Hvis du ikke har løbet før risikerer du let at få skader, så tag den med ro
> i starten.

Ok. Hvor lang tid vil du definere som starten? De første 14 dage? Måned?
½ år?

> På www.run4fun.dk er der flere forskellige løbeprogrammer og andet godt.

Der vil jeg kigge forbi ..

Fra : Peter Seidler

Dato : 03-06-03 21:09

> Ok. Hvor lang tid vil du definere som starten? De første 14 dage? Måned?
> ½ år?

Løb evt. 3 x 20 min den første og øg med 10% om ugen. Det afhænger
selvfølgelig af, hvor god form du er i på nuværende tidspunkt.
Det kan ikke betale sig at forcere. Jeg taler af bitter erfaring - har ondt
i skinnebenet på 10. mdr. fordi jeg startede for hurtigt efter en ferie.

.... Og som du nok allerede har fundet ud af, er run4fun et godt sted for
mere information.

--
Peter