/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
Alpha kanal med OpenGL
Fra : Klaus Petersen


Dato : 03-06-03 15:59

Hej.

Jeg forsøger at tegne en quad, der har en texture med alpha kanal på sig.

Det virker sådan set også fint nok langt henaf vejen.. men det er ligesom at
kvaliteten af texturen falder (mere specifikt: farvedybden) når jeg slår
alphatesten på.

Slår jeg den af ser det fint nok ud.

Disse 2 linjer bruger jeg til alphatesten:

glAlphaFunc( GL_GREATER, 0.0f );
glEnable( GL_ALPHA_TEST );

Hvorfor taber texturen mon kvalitet?



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste