Overdækning af jordbær
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 14:02

Er der nogle som har en rigtig god ide til hvordan man bedst overdækker sine
jordbærplanter, gerne en let og billig metode. Jeg vil helst undgå at
anvende det grønne trådnet da jeg syntes det går meget let i stykker!!

Arealet som skal overdækkes er på ca 3 x 5 m

Fra : Marco

Dato : 04-06-03 11:13

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev:

> [...]
> jordbærplanter, gerne en let og billig metode. Jeg vil helst undgå at
> anvende det grønne trådnet da jeg syntes det går meget let i stykker!!

Kyllingenet var måske en god idé :)
Husk dog på, at skarpe kanter må være under jorden.

Well, jeg har 2 slags grønne trådnet. Det ene af noget fint
bast/plastikhalløj og det andet af tykkere plastik, hvilket gør nettet lidt
stivere og mindre fleksibelt - til gengæld mere holdbart.

Har du prøvet begge slags?

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-03 09:18

> Kyllingenet var måske en god idé :)
> Husk dog på, at skarpe kanter må være under jorden.
Det er vel en ret dyr løsning dette her, er det ikke?

> [...]
lidt
> stivere og mindre fleksibelt - til gengæld mere holdbart.

Jeg har ikke prøvet dem begge, kender kun til det som er meget tyndt og
derfor ikke så holbart, men er da interesseret i at hører om det andet. Har
du et link så jeg kan se det eller lign?

Fra : Marco

Dato : 10-06-03 07:40

> [...]

Har
> du et link så jeg kan se det eller lign?

Hmm, mener jeg købte nettet i Bauhaus - eller var det i Bilka / havecentret
!?
Well, det var ihverttilfælde i ét af disse steder.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-03 17:06

> [...]
havecentret
> !?
> Well, det var ihverttilfælde i ét af disse steder.
Hmm jeg har nu været begge steder og kan bare ikke finde det... det er vel
ikke sådan at du har et navn på produktet eller et billede af det liggende
så det er lettere at "efterlyse" hos Bilka/Bauhaus