MS Windows
briani 27239
Brænde backup af WinXP cd
Fra : Martin San.

Dato : 03-06-03 13:45

Min orig. WinXP Home DK OEM cd har fået en mindre rids. Den læser dog
heldigvis fejlfrit ved installation (endnu da), men jeg tænkte på hvis cd'en
en dag ikke kan læses mere? Kan man købe selve cd-mediet billigt hos
Microsoft (når man allerede har en licens), eller bør jeg brænde en backup
af den orig. cd nu? Hvis jeg skal brænde en backup, skal jeg så være
opmærksom på nogle indstillinger i brænderprogrammet (jeg bruger Nero 5) så
backup cd'en kan boote osv.? Jeg havde tænkt mig at bruge Copy CD i Nero...

MVH Martin

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 03-06-03 16:03

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opmærksom på nogle indstillinger i brænderprogrammet (jeg bruger Nero 5)

> backup cd'en kan boote osv.? Jeg havde tænkt mig at bruge Copy CD i

Jeg har ikke hørt om, at man kan "bytte" en ridset cd billigt...men du højst
få et nej. Du KAN godt tage backup af cd´en. Om det er lovligt er jeg ikke
sikker på. Jeg har ikke læst alt det med småt.
Mht. hvilken metode er den bedste - så prøv dig frem. Lav en copy cd og boot
fra den. Virker det ikke, så prøv at lave image af den og så brænd image.

Jakob

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-06-03 17:30

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@Xmail.dk> skrev i melding

> [...]
boot
> fra den. Virker det ikke, så prøv at lave image af den og så brænd image.

Jeg hadde en OEM XP Prof CD som ikke fungerte, selv om den ikke var skadet i
overflaten (tydligvis produksjonsfeil).
Etter diskhavari hadde jeg behov for den, og fikk en ny fra Microsoft i
løpet av noen dager, uten noe om og men...

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : KL

Dato : 03-06-03 17:32

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@Xmail.dk> wrote in message

> "Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> cd'en

Hvis du mister din egen cd, kan du installere fra en anden, blot du har et
gyldigt licensnummer. Selve cd'en er mig bekendt uafhængig af licensnummeret
(den ved dog godt, hvordan de lovlige kombinationer ser ud, så du kan ikke
bare gætte dig frem til et nummer).
Hilsen KL

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-03 22:34

Da der normalt ikke er nogen form for beskyttelse på disse cd.er, kan du
roligt brænde en kopi direkte i Nero, som du selv foreslog.
Den vil virke lige så godt som den originale.

Kurt

Fra : IzNoGoUd

Dato : 04-06-03 04:50

On Tue, 3 Jun 2003 14:44:38 +0200, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>backup cd'en kan boote osv.? Jeg havde tænkt mig at bruge Copy CD i Nero...

Når du nu skal lave en kopi så kunne du istedet lave en slipstream cd.
D.v.s en installations cd med SP1, her er en vejldening, og du kan
også aflure hvordan du brænder med Nero.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : kennybear

Dato : 04-06-03 12:18

> Når du nu skal lave en kopi så kunne du istedet lave en slipstream cd.
> D.v.s en installations cd med SP1, her er en vejldening, og du kan
> også aflure hvordan du brænder med Nero.

HVOR er den vejledning?? jeg kan ikke se nogen vejledning nogen steder

Kan vi lige få et link eller hvad

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin San.

Dato : 04-06-03 20:55

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> Når du nu skal lave en kopi så kunne du istedet lave en slipstream cd.
> D.v.s en installations cd med SP1, her er en vejldening, og du kan
> også aflure hvordan du brænder med Nero.

Okay, der mangler vist et link.. men min OEM er faktisk inkl. SP1 (version
2002).

MVH Martin

Fra : IzNoGoUd

Dato : 05-06-03 15:05

On Wed, 4 Jun 2003 21:54:57 +0200, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Okay, der mangler vist et link..

ups det må du/I undskylde
men lidt søgning på google tager ingen skade af
Søg sådan her fx.
http://www.google.com/search?q=slipstream+xp+cd&nl=en&btnG=Google+Search

Fra : Martin San.

Dato : 05-06-03 17:11

> ups det må du/I undskylde
> men lidt søgning på google tager ingen skade af
> Søg sådan her fx.
> http://www.google.com/search?q=slipstream+xp+cd&nl=en&btnG=Google+Search

Det kræver at man har Nero 5.5.9.0. Jeg har kun v5.5.5.1 hvor man IKKE kan
vælge 'CD ROM (BOOT)'.
Øv øv...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-06-03 20:27

Så hent opgraderingen på http://www.nero.com/

On Thu, 5 Jun 2003 18:11:27 +0200, "Martin San."

Fra : Martin San.

Dato : 06-06-03 13:27

> Så hent opgraderingen på http://www.nero.com

Tak for tippet... det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg troede ikke det var
gratis at opgradere. Nu har jeg v5.5.10.36

MVH MArtin