Peugeot Vivacity-spørgsmål
Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-06-03 09:06

Hej gruppe,

Er der nogen her i gruppen, som har eller kender til Peugeot Vivacity
45-knallerten?

Hvor langt kan sådan en fætter køre, forudsat at den får de sædvanlige
eftersyn osv.?

Er der nogen problemer Vivacity'en særligt er kendt eller udsat for?

På forhånd tak

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Hekto

Dato : 03-06-03 10:11

In article <bbhmof$2fq$1@sunsite.dk>, rolsted@nospamNOSPAM.dk says...
> [...]
> eftersyn osv.?
>
> Er der nogen problemer Vivacity'en særligt er kendt eller udsat for?

Motoren er den sædvanlige luftkølede Peugeot-motor.
Indtil videre er der da nogle der har rundet 70.000 km!

Problemerne er de sædvanlige Peugeot-problemer. Rust p.gr.a. manglende
maling under neden. En gang rustbeskyttelse, og så er det godt.
I bund og grund svarer den til en Speedfight AC.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-06-03 12:17

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote:
> Motoren er den sædvanlige luftkølede Peugeot-motor.
> Indtil videre er der da nogle der har rundet 70.000 km!

Ok, tak for det Brian.

> Problemerne er de sædvanlige Peugeot-problemer. Rust p.gr.a. manglende
> maling under neden. En gang rustbeskyttelse, og så er det godt.
> I bund og grund svarer den til en Speedfight AC.

Men det er da ellers en af de billigste Peugeot-modeller, ikke sandt. Er der
ikke nogen mere grundlæggende teknisk årsag til at den er så mange tusind
kroner billigere end Speedfight'erne?

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Hekto

Dato : 03-06-03 12:40

In article <bbhvp0$aeo$1@sunsite.dk>, rolsted@nospamNOSPAM.dk says...
> Men det er da ellers en af de billigste Peugeot-modeller, ikke sandt. Er der
> ikke nogen mere grundlæggende teknisk årsag til at den er så mange tusind
> kroner billigere end Speedfight'erne?

Det hedder 'prisdifferentiering'!

Hvis man vil sælge et bestemt produkt som kvalitetsvare, skal prisen
være derefter. Ellers mener folk det er noget lort!
Speedfighten er topmodellen. Det samme gør sig gældende omkring
hysteriet med vand og luftkøling.

I bund og grund er der anvendt de samme komponenter.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-06-03 23:12

> [...]
> hysteriet med vand og luftkøling.
>
> I bund og grund er der anvendt de samme komponenter.

He he, ok, tak for dine kommentarer, Brian.

Du glemte vist blot at nævne årsagen til, at du har været så glad for
Speedfight'eren og har brugt så meget tid på den, når man kan få en "næsten"
tilsvarende maskine for 8-10 K mindre

--
Claus Rolsted - Damn, jeg vil snart ud og køre mc igen, - det kribler i mig!!

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Hekto

Dato : 06-06-03 06:23

In article <bboer9$1hv$1@sunsite.dk>, Claus Rolsted says...
> Du glemte vist blot at nævne årsagen til, at du har været så glad for
> Speedfight'eren og har brugt så meget tid på den, når man kan få en "næsten"
> tilsvarende maskine for 8-10 K mindre

Af een ganske simpel grund! ... Vivacity'en var ikke 'opfundet' i
'98!!!
Til alm. transport, vil jeg anse Vivacity'en for lige så god som
Speedfighten, og til en billigere penge!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?