dyr i liljer
Fra : Musen

Dato : 03-06-03 07:38

Jeg har en del liljer som jeg selv har plantet gennem tiden. Nu står de høje
og klar til at springe ud, og så er det at jeg til min skræk har opdaget, at
der er nogen der lever i og af dem. Det er sådan en knaldrød billelignende
tingest, og den æder af bladene og lægger sine æg på bagsiden af dem.
Er der nogen der ved hvad det er for en fyr, og evt. hvordan jeg kan udrydde
den ( altså udover at mase syv-otte stykker hver eneste dag) ?
Venlig hilsen Musen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-06-03 10:21

Musen wrote:

> [...]
> Er der nogen der ved hvad det er for en fyr, og evt. hvordan jeg kan udrydde
> den ( altså udover at mase syv-otte stykker hver eneste dag) ?

Du skal mase 10 om dagen, det til høre med til at have liljer.

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-06-03 09:56

Det er lilje biller de æder hvert et blad om dagen du må mase dem, og så
frem over være meget tidligt ude og tage de allerførste voksne individer så
de ikke spreder sig så hurtigt.

Mvh Tina

Fra : Musen

Dato : 07-06-03 20:48

<Der lilje biller de æder hvert et blad om dagen du må mase dem, og så
> frem over være meget tidligt ude og tage de allerførste voksne individer

> de ikke spreder sig så hurtigt.

Adr findes der virkelig ikke andre måder at komme af med dem på, det er
klamt at mase dem, for de knaser

Vemlig hilsen Musen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-06-03 21:06

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Adr findes der virkelig ikke andre måder at komme af med dem på, det er
> klamt at mase dem, for de knaser

Ja, adr, det er klamt at myrde med egne hænder
Se tidligere tråd vedr. et godt råd med et glas vand med lidt madolie over.
Ryste-ryste det stakkels offer ned i glasset, og de kan ikke komme op igen.
Det er også klamt (for billen), men det har pyntet på min terrasse, hvor jeg
ellers har trådt dem flade.

Hilsen Inger

Fra : Brian XJ

Dato : 08-06-03 22:33

Ja, og de parrer sig. Her den anden dag, fandt jeg et helt orgie. 3 stk. sad
og hyggede sammen! Jeg nåede desværre ikke at få fat i fotoapparatet inden
de var gået hver til sit.
Og nu er så spørgsmålet, kan man se hvem der er hvem? Er de tvekønnet?

mvh
Brian