Java i andre Browsere end Konqueror - hvor~
Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 00:41

Jeg er i øjeblikket ved at forsøge at indtræde i Linux-verdenen
(Mandrake 9.1), og det er også ved at lykkes, men der er (selvfølgelig)
stadig en del opstartsvanskeligheder. I øjeblikket består det største
problem i at få java til at virke i andre browsere end Konqueror (dvs.
Opera, Galeon og Mozilla).

Jeg har hentet og installeret SunONE. Jeg kan også fint køre java
programmer fra en konsol. Men hvis der er java-script på en hjemmeside
kan jeg kun se den med Konqueror. Jeg har vist også hentet og installeret
Java Runtime Environment, selvom det vist er indeholdt i SunOne? Jeg har
ikke helt overblik over hvad jeg har forsøgt, og hvad der i virkeligheden
er lykkedes... Det meste af det jeg gør i Linux er stadig efter
trial-and-error princippet.

I Konqueror har jeg under Opsætning -> Indstil Konqueror ->
Java&Javaskript -> Sti til kørbar Java-fil eller 'java' skrevet "java".
Det virker som nævnt fint.

I Opera har jeg efter at have set
<URL:http://makeashorterlink.com/?L22D228C4> forsøgt følgende: under
Preferences... -> Multimedia har jeg sat hak i Enable JavaScript og Enable
JavaScript console on error. Endvidere har jeg i Java path skrevet
/usr/java/j2re1.4.1_02/lib/i386/ som når jeg trykker på Validate Java
path resulterer i følgende besked "The Java path seems to specify a valid
directory.". Det tager jeg som et godt tegn, men når jeg sætter hak i
Enable Java og trykker 'OK' går Opera ned (programmet lukker). Hvis jeg
bare skriver "java" ligesom i Konqueror siger opera at det ikke er en
valid Java path, og det virker ganske rigtigt heller ikke.

I Galeon har jeg under Rediger -> Indstillinger -> Filtrering sat kryds i
tillad java og i tillad javascript. Her virker det heller ikke. Galeon
går ned hvis jeg går ind på en side, som benytter java.

I Mozilla har jeg under Preferences -> Scripts & plugins sat kryds i
Enable Javascripts for Navigator. Også Mozilla går ned når jeg går ind
på en side, som bruger Java.

Jeg håber at der på baggrund af ovenstående er en, som kan hjælpe mig
til at få java til at virke i benævnte browsere. Det er nemlig temmeligt
irriterende at min browser går ned hvis jeg kommer ind på sider der
benytter java.

Et tillægsspørgsmål: Er der nogen som har fået Alm. Brand Netbank
<URL:http://www.almbrandnetbank.dk> til at virke under Linux? Den
figurerer ikke på <URL:http://www.linux.dk/support/bank/?cn=dk>.

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-06-03 23:30

Martin Heller wrote:

> [...]
> benytter java.
>
> Et tillægsspørgsmål: Er der nogen som har fået Alm. Brand Netbank

I Mozilla skal du lave et symlink fra
/usr/java/j2re1.4.1_02/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so til
/../../mozilla/plugins

så skulle det spille, du kan teste det ved at skrive 'about:plugins' i add i
mozilla

/Jan

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 01:56

Jan Larsen wrote in <bbgj49$5bt$1@sunsite.dk>:

> I Mozilla skal du lave et symlink fra
> /usr/java/j2re1.4.1_02/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
> til /../../mozilla/plugins

Den er jeg ikke helt med på. Hvordan gør jeg konkret?
Hvis jeg står i /usr/lib/mozilla-1.3/plugins/ og skriver ln -s
/usr/java/j2re1.4.1_02/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
skriver den Filen eksisterer. Det samme i
/usr/lib/mozilla-1.3.1/plugins/.

> så skulle det spille, du kan teste det ved at skrive
> 'about:plugins' i add i mozilla

about:plugins fører mig til en lang side med overskriften
Installed plug-ins. Der er tre skemaer, hvor kun indholdet i
MIME Type søjlen veksler i de forskellige skemaer:

Skema 1:
File name: javaplugin.so
Java(TM) Plug-in 1.4.1_02

MIME Type: application/x-java-applet;version=(mange forskellige)
og application/x-java-bean;version=(mange forskellige)
Suffixes: "ingenting"
Enabled: Yes

Skema 2:
File name: libnullplugin.so
The default plugin handles plugin data for mimetypes and
extensions that are not specified and facilitates downloading
of new plugins.

MIME Type: *
Suffixes: .*
Enabled: Yes

Skema 3:
File name: libjavaplugin_oji.so
Java(TM) Plug-in1.4.0_03

MIME Type: application/x-java-vm
application/x-java-applet;version=(mange forskellige)
og application/x-java-bean;version=1.1
Suffixes: "ingenting"
Enabled: Yes

Fra : Jan Larsen

Dato : 03-06-03 00:07

Martin Heller wrote:

> [...]
> Java(TM) Plug-in1.4.0_03
>
> MIME Type: application/x-java-vm
> application/x-java-applet;version=(mange forskellige)

Det ser ud til at java er installeret i Mozilla, enda flere versioner.

/Jan

Fra : XoDeus DK

Dato : 03-06-03 07:37

Det kan være pga flere versioner er installeret. Hvis du nu bruger texstar
og plf som sources vil det hele være lidt nemmere. Kig her:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=261
Denne løsning virker kun med Mandrake!

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 13:32

Den Tue, 03 Jun 2003 08:37:07 +0200. skrev XoDeus DK:

> Det kan være pga flere versioner er installeret.

Hvordan ved jeg om det er tilfældet, og hvordan retter jeg i givet fald
op på det? Java virker som nævnt fint i Konqueror, så hvis de andre
browsere kunne anvende den samme java ville det vel være fint?

> Hvis du nu bruger
> texstar og plf som sources vil det hele være lidt nemmere. Kig her:
> http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=261 Denne løsning virker
> kun med Mandrake!

Jeg har nu i kontrolcentret under Software Sources Manager... tilføjet
PLF med følgende ftp: <ftp://ftp.easynet.fr/plf/9.1/i586> og Texstar med
denne ftp:
<ftp://ibiblio.org/pub/linux/distributions/contrib/texstar/mandrake/9.1/rpms>

I RPMDrake kan jeg nu hente RPMs fra de to steder, men jeg kan ikke se
nogen, som har med java at gøre? Under Development findes fire punkter,
C, C++, Other og Perl. Ingen Java. En søgning på java giver heller
ingen hits. Hvad skal den pakke hedde, som jeg skal installere?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-06-03 11:45

Martin Heller skrev Tirsdag den 3. juni 2003 14:31 i
dk.edb.system.unix:

> I RPMDrake kan jeg nu hente RPMs fra de to steder, men jeg kan ikke
> se nogen, som har med java at gøre?

Nu har jeg ikke selv PLF og TEXSTAR, så jeg kan ikke lige chekke hvad
det er precis de kalder den,,,
Men prøv at søge på mozilla, så finder du en
mozillaXFT eller noget i den retning, der findes der også en JAVA til
Mozilla, installere du Mozilla m. JAVA fra dem, så virker det.

> Under Development findes fire
> punkter,
> C, C++, Other og Perl. Ingen Java. En søgning på java giver heller
> ingen hits. Hvad skal den pakke hedde, som jeg skal installere?

Vil du udvikle egene JAVA programmer/scripts, eller vil du bare afvikle
det der er på hjemmesider?

Ivar Madsen

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 14:27

Den Tue, 03 Jun 2003 12:45:00 +0200. skrev Ivar Madsen:

> [...]
> Men prøv at søge på mozilla, så finder du en mozillaXFT eller noget
> i den retning, der findes der også en JAVA til Mozilla, installere du

Den kan jeg ikke finde. En søgning på Mozilla i rpmdrake giver
følgende:

mozilla-devil-1.3.1-4.1mdk
mozilla-dom-inspector-1.2.1-4.1mdk
mozilla-enigmail-1.3.1-4.1mdk
mozilla-enigmime-1.3.1-4.1mdk
mozilla-irc-1.3.1-4.1mdk
mozilla-mail-1.3.1-4.1mdk
mozilla-spelchecker-1.3.1-4.1mdk

Er det en af dem, jeg skal bruge? Der er ingen beskrivelser til filerne,
og navnene siger mig ikke allesammen lige meget. Søgning på XFT giver
ingenting.

> Vil du udvikle egene JAVA programmer/scripts, eller vil du bare afvikle
> det der er på hjemmesider?

Jeg vil bare afvikle java på hjemmesider.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-06-03 13:45

Martin Heller skrev Tirsdag den 3. juni 2003 15:26 i
> [...]

> Er det en af dem, jeg skal bruge? Der er ingen beskrivelser til
> filerne, og navnene siger mig ikke allesammen lige meget. Søgning på

Hmm, jeg har søgt andetsteds, og fundet den

mozilla-xft-java2-1.2.1-2tex.i586.rpm

Prøv at søg på tex, så skulle du gerne få en masse hit. Hvis ikke du
gør det, så er det fordi du ikke har fået opdateret listen over hvad
du kan hente, men kun hvorfor du kan hente.

Ivar Madsen

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 20:50

Den Tue, 03 Jun 2003 14:45:24 +0200. skrev Ivar Madsen:

> Hmm, jeg har søgt andetsteds, og fundet den
> mozilla-xft-java2-1.2.1-2tex.i586.rpm

Hvor? Kan du give mig et link til ftp-serveren, så jeg kan tilføje den i
rpmdrake?

> Prøv at søg på tex, så skulle du gerne få en masse hit. Hvis ikke
> du gør det, så er det fordi du ikke har fået opdateret listen over
> hvad du kan hente, men kun hvorfor du kan hente.

Jeg kan ikke finde den til Mandrake 9.1. Hvis jeg i Software Sources
Manager... vælger tex-ftp stedet og trykker Opdater, så burde den vel
være opdateret? Hvis jeg søger efter den pakke du skriver kan jeg kun
finde den til Mandrake 9.0. Jeg har prøvet at hente den alligevel, men
når jeg prøver at installere den får jeg besked om at der er en masse
afhængigheder, og det er lidt besværligt at installere alle de pakker
manuelt. Jeg må åbentbart ikke tilføje et ftp-sted, hvis det ikke er
til Mandrake 9.1 rpms. Når jeg trykker gem og afslut fjernes krydset i
bare, hvis det ikke er til 9.1?

Jeg har CD'erne til Mandrake 9.0, men jeg kan heller ikke finde filen
derpå. Burde de ikke ligge der, hvis altså jeg har ret i at det er en
rpm til Mandrake 9.0?

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 20:55

Martin Heller wrote in <pan.2003.06.03.19.50.15.601258@yahoo.dk>:

> Hvis jeg søger efter den pakke du
> skriver kan jeg kun finde den til Mandrake 9.0.

På nettet altså. Den figurerer ikke i listen i rpmdrake.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-06-03 19:26

Martin Heller skrev Tirsdag den 3. juni 2003 21:50 i
dk.edb.system.unix:

> Hvor? Kan du give mig et link til ftp-serveren, så jeg kan tilføje
> den i rpmdrake?

http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/17/dept/3/idg/Networking_WWW

Som du ser ikke en FTP, men en WEB.

> Jeg kan ikke finde den til Mandrake 9.1.

Den skulle være til Mandrake 9.x Om der så er forhold der gør at den
ikke er så god til |= 9.0 ved jeg ikke.

> Hvis jeg i Software Sources
> Manager... vælger tex-ftp stedet og trykker Opdater, så burde den vel
> være opdateret?

JEPS, opdateret, eller komme med en fejlmeddelse.

> [...]
> finde den til Mandrake 9.0. Jeg har prøvet at hente den alligevel,
> men når jeg prøver at installere den får jeg besked om at der er en

Der skal også være nogen, mozilla f.eks. Det er KUN java delen i den
parke.

> og det er lidt besværligt at installere alle de
> pakker manuelt.

Velkommen til den besværlige del af RPM verden, det er derfor vi har
URPMI (eller det grafiske interface)

> Jeg må åbentbart ikke tilføje et ftp-sted, hvis det
> ikke er til Mandrake 9.1 rpms.

Jeg må opgive, det virkede i sin tid for mig, uden problemmer, men da
var det også Mandrake 9.0 jeg kørte, jeg havde så et helt andet
problem med txtstar og plf som gør at jeg forsøger at undvære dem,
så,,,

> Når jeg trykker gem og afslut fjernes
> krydset i bare, hvis det ikke er til 9.1?

Ikke forstået.

> Jeg har CD'erne til Mandrake 9.0, men jeg kan heller ikke finde filen
> derpå. Burde de ikke ligge der, hvis altså jeg har ret i at det er en
> rpm til Mandrake 9.0?

Nej, txtstar og plf er 2 steder der compiler programmer, og versioner
af programmer som der ikke er på de orginale CD'er dels af
pladshensyn, men der kan også være rettigheder der gør at de ikke kan
være på CD'erne.
Contrib er også et sådanne RPM parker.

Ivar Madsen

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 21:57

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Den skulle være til Mandrake 9.x Om der så er forhold der gør at den
> ikke er så god til |= 9.0 ved jeg ikke.

Det ser det ud til at der er. Jeg bed i det sure æble og hentede pakkerne
manuelt hver gang den sagde at der var en afhængighed. Den gode nyhed er at
det lykkedes at få det installeret uden at der kom fejlmeddelelser. Den
dårlige er at nu virker mit grafiske miljø tilsyneladende ikke mere

Jeg installerede som nævnt alle de nødvendige pakker, og det gik fint.
Derefter loggede jeg ud. Det ville den åbenbart ikke, så den lukkede helt
ned. Da jeg forsøgte at starte igen skal jeg logge ind i text-mode, hvilket
jeg ikke plejer. Når jeg skriver startx blinker der en blå Mandrake skærm et
par gange og der fremkommer et ur. Derefter skriver den en masse på skærmen
og afslutter med sætningen "waiting for X server to shut down". Nogen gode
ideer?

Er det muligt at afinstallere det igen? Jeg vil umiddelbart hellere undvære
javascripts end den grafiske brugerplatform

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-06-03 22:03

Martin Heller skrev Tirsdag den 3. juni 2003 22:57 i
dk.edb.system.unix:

> [...]
> gode nyhed er at det lykkedes at få det installeret uden at der kom
> fejlmeddelelser. Den dårlige er at nu virker mit grafiske miljø

DET lyder ikke så godt,,,

> [...]
> Derefter skriver den en masse på skærmen og afslutter med sætningen
> "waiting for X server to shut down". Nogen gode ideer?

Ikke mange her, hvad siger eksperterne?

> Er det muligt at afinstallere det igen? Jeg vil umiddelbart hellere
> undvære javascripts end den grafiske brugerplatform

urpmi er komandoen til at installere
urpme er komandoen til at uninstallere
Begge kræver ROOT adgang
su er komandoen til at få root adgang.

Jeg kan så frygte at du har installeret en anden version af et eller
andet der skal bruges, og at du ved at afinstaller ikke har nogen af
versionerne,,, Hvad siger eksperterne til det?

Ivar Madsen

Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 10:56

> DET lyder ikke så godt,,,

Nej, det er jeg også lidt ked af.

> urpmi er komandoen til at installere
> urpme er komandoen til at uninstallere
> Begge kræver ROOT adgang
> su er komandoen til at få root adgang.

Jeg vil prøve at se om jeg kan afinstallere noget og få den til at køre
igen.
Er der en måde at se, hvad der er gået galt? Jeg installerede pakkerne ved
at klikke på rpm-erne med musen, så det er Mandrake, der har installeret det
automatisk.

Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 13:22

Den Wed, 04 Jun 2003 11:55:38 +0200. skrev Martin Heller:

> Jeg vil prøve at se om jeg kan afinstallere noget og få den til at køre
> igen.

Nu har jeg fået dem afinstalleret igen. Jeg kunne godt logge på den
grafiske brugerflade som root, og derfra kunne jeg afinstallere pakkerne.
Efter genstart kunne jeg igen logge på som normalt.

Jeg kiggede i .xsession-errors, og der stod en masse med forskellige
filer, som alle hed noget der indeholdt xft. Så jeg tror ikke at det er
nogen god ide at installere den pakke på Mandrake 9.1 - i hvert fald ikke
hvis man ikke har bedre styr på hvad der sker end jeg.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-06-03 20:03

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> writes:

> Nu har jeg fået dem afinstalleret igen. Jeg kunne godt logge på den
> grafiske brugerflade som root, og derfra kunne jeg afinstallere pakkerne.

Jeg plejer bare at bruge su eller sudo, npr jeg skal (af)installere
pakker - det er hurtigere end at logge af, på, af og på igen.

> Efter genstart kunne jeg igen logge på som normalt.

Måske lidt overkill for nogle java-pakker

/Rasmus

There is no insanity, just different perceptions of reality.

Fra : Ole

Dato : 03-06-03 06:35

Den Mon, 02 Jun 2003 23:40:35 +0000. skrev Martin Heller:

> [...]
> benytter java.
>
> Et tillægsspørgsmål: Er der nogen som har fået Alm. Brand Netbank
Med Mandrake 9.1 er kun nødvendigt at installere Java son hentes fra

http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html

JRE versionen er OK

Det virker umiddelbart med Mozilla.

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 14:11

Den Tue, 03 Jun 2003 07:35:17 +0200. skrev Ole:

> Med Mandrake 9.1 er kun nødvendigt at installere Java son hentes fra
> http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html JRE versionen er OK Det
> virker umiddelbart med Mozilla.

Det har jeg hermed gjort. Først kørte jeg den hentede fil med kommandoen
../j2re-1_4_1_03-linux-i586-rpm.bin og dernæst den fremkomne rpm fil med
rpm -iv j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm

Jeg fik ingen fejlmeddelelser, men det virker stadig ikke. Er der andet
jeg skal gøre før det skulle virke?

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 15:23

Martin Heller wrote:

> Jeg fik ingen fejlmeddelelser, men det virker stadig ikke. Er der andet
> jeg skal gøre før det skulle virke?

Du kan jo prøve at åbne mozilla fane preferences fane advanced fane
scripts & plugins og se om java er markeret med et flueben.

Bare for er ordens skyld.

Hilsen Claus

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 20:53

Claus Christian Larsen wrote in
<bbib71$2qae$1@news.cybercity.dk>:

> Du kan jo prøve at åbne mozilla fane preferences fane advanced
> fane scripts & plugins og se om java er markeret med et
> flueben.

Det er det - altså Enable JavaScript for navigator.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 19:54

Martin Heller wrote:

Har du en sti der ser nogenlunde sådan her ud:

/usr/lib/j2se/1.3/jre/plugin/i386/mozilla

Det er stien til java og netscape på en debian

Alternativt kan du prøve at installere netscape 7.x
Den skulle selv lægge java ind, har jeg hørt.

Hilsen Claus

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 21:46

"Claus Christian Larsen" <claus@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse

> Har du en sti der ser nogenlunde sådan her ud:
>
> /usr/lib/j2se/1.3/jre/plugin/i386/mozilla
>

> Det er stien til java og netscape på en debian

ja. Det er den jeg har forsøgt at linke til i Opera, jf. det indledende
indlæg.

> Alternativt kan du prøve at installere netscape 7.x
> Den skulle selv lægge java ind, har jeg hørt.

Det kan være det var en ide.

Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 16:05

Den Tue, 03 Jun 2003 22:46:24 +0200. skrev Martin Heller:

> Det kan være det var en ide.

Det har jeg nu gjort. Java fulgte ikke med i første omgang, men der var
via netscapes hjemmeside en knap man kunne trykke på, og så hentede og
instaledede natscape selv det fornødne. Nu virker det overalt, undtagen
for Opera, som jeg dropper i denne omgang.

Fra : Ole

Dato : 03-06-03 21:37

Den Tue, 03 Jun 2003 13:10:47 +0000. skrev Martin Heller:

> [...]
> rpm -iv j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm
>
> Jeg fik ingen fejlmeddelelser, men det virker stadig ikke. Er der andet
Korrekt installation er

chmod a+x j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm
rpm Uvh j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm

Hvorvidt din måde gør nogen forskel har jeg ikke testet.

Fra : Martin Heller

Dato : 04-06-03 14:03

Den Tue, 03 Jun 2003 22:37:08 +0200. skrev Ole:

> Korrekt installation er
>
> chmod a+x j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm rpm Uvh
> j2re-1_4_1_03-fcs-linux-i586.rpm
>
> Hvorvidt din måde gør nogen forskel har jeg ikke testet.

Nogen forskel gjorde det. Nu går min browser ikke ned når jeg går ind
på en side med java. Fx denne:
<URL:http://java.sun.com/openstudio/applets/clock.html>.

Desværre kommer der bare en blå puslespilsbrik, som giver mig beskeden:

"This page contains information of a type (application/x-java-vm) that can
only be viewed with the appropriate Plug-in."

Er det ikke den jeg lige har installeret vha dine kommandoer ovenfor?

I Konqueror kan jeg fint se uret på ovenstående side.

Fra : Ole

Dato : 05-06-03 10:23

Den Wed, 04 Jun 2003 13:03:10 +0000. skrev Martin Heller:

> [...]
>
> Er det ikke den jeg lige har installeret vha dine kommandoer ovenfor?
>
> I Konqueror kan jeg fint se uret på ovenstående side.
Er det en ren Mandrake 9.1 installation eller har du opgraderet fra 9.0 ??
Da du har Konqueror installeret formoder jeg du anvender KDE som grafisk
brugerflade ?

Fra : Martin Heller

Dato : 05-06-03 13:57

Den Thu, 05 Jun 2003 11:23:22 +0200. skrev Ole:

> [...]

Det gør det også i de andre browsere med undtagelse af Opera nu. Efter at
have hentet og installeret Netscape 7, som anbefalet andetsteds i denne
tråd, virker javascripts. Opera vil stadig ikke samarbejde, men det er til
at leve med når bare de øvrige browsere kan.

> Er det en ren Mandrake 9.1 installation eller har du opgraderet fra 9.0?

Det er en ren 9.1 installation. Der er brugt en opstartsdiskette og resten
er hentet via ftp.

> Da du har Konqueror installeret formoder jeg du anvender KDE som grafisk
> brugerflade ?

Jeg bruger som oftest Gnome, men KDE bruger jeg også en gang imellem.
Begge er installeret. Konquorer kører fint i begge miljøer.

Fra : Ole

Dato : 05-06-03 13:45

> Er det en ren Mandrake 9.1 installation eller har du opgraderet fra 9.0 ??
> Da du har Konqueror installeret formoder jeg du anvender KDE som grafisk
> brugerflade ?
Prøv at maile mig filen /usr/bin/mozilla

Fra : Finn Nielsen

Dato : 06-06-03 06:21

Claus Christian Larsen <claus@linuxwaves.com> writes:

> Du kan jo prøve at åbne mozilla fane preferences fane advanced fane
> scripts & plugins og se om java er markeret med et flueben.

Det er jo kun javascript, manden spørger om java! Java og JavaScript er
to helt forskellige ting.

Fluebenet om java er direkte i advanced, ikke en punkterne under
advanced. Og så er det godt i mozillas plugin directory at have et link
til java-pluginet. Med java 1.4.1_02 som jeg bruger ligger den i
/usr/java/j2sdk1.4.1_02/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so,
med 1.4.1_03 som Martin har installeret gætter jeg på
/usr/java/j2sdk1.4.1_03/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so.

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 20:00

Martin Heller wrote:

Apropo kunne du lige kikke lidt på dette link:

http://www.codeweavers.com/products/download_trial.php

Hilsen Claus

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 23:10

Den Tue, 03 Jun 2003 21:00:14 +0200. skrev Claus Christian Larsen:

> Apropo kunne du lige kikke lidt på dette link:
> http://www.codeweavers.com/products/download_trial.php

Det ser meget interesseant ud, men i første omgang vil jeg være glad
hvis bare javascripts virkede. Så kan jeg vende tilbage til andre mere
eksotiske plugins senere. Men tak for linket. Det er er tilføjet som
bogmærke hvis det skulle blive nødvendigt en anden gang.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 21:39

Martin Heller wrote:

Hvad er indholdet af din plugin-mappe?

Den ligger måske her:

i konsol cd /usr/lib/mozilla/plugins

ls

Ligger der ikke noget java der?

Min ser således ud:

clalar@debian$ cd /usr/lib/mozilla/plugins
clalar@debian:/usr/lib/mozilla/plugins$ ls
javaplugin_oji.so npwine.np32asw.so npwine.npqtplugin3.so raclass.zip
libnullplugin.so npwine.np32dsw.so npwine.npqtplugin4.so rpnp.so
mplayerplug-in.so npwine.npdsplay.so npwine.npqtplugin5.so
npwine.NPSWF32.so npwine.npqtplugin.so npwine.npqtplugin6.so
npwine.NpIpx32.so npwine.npqtplugin2.so npwine.npwmsdrm.so

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 22:05

> Hvad er indholdet af din plugin-mappe?
>
> Den ligger måske her:
>
> i konsol cd /usr/lib/mozilla/plugins
>

> ls
>
> Ligger der ikke noget java der?

jo, det gør der. der ligger tre stk:
javaplugin.so
libnullplugin.so
libjavaplugin_oji.so

Desværre kan jeg nu ikke logge ind i det grafiske miljø efter forsøg på at
installere en rpm-pakke som hørte til mandrake 9.0.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 22:11

Martin Heller wrote:

> jo, det gør der. der ligger tre stk: