<hr> i textarea
Fra : clp

Dato : 02-06-03 22:42

hvordan laver man et vandretlinje ( <hr> ) i en textarea??
hvis jeg bare skriver <hr> udskriver side bare <hr>, findes der
en anden måde at skrive <hr> på??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-03 22:52

clp skrev:

> hvordan laver man et vandretlinje ( <hr> ) i en textarea??

Det gør man ikke.

> hvis jeg bare skriver <hr> udskriver side bare <hr>, findes der
> en anden måde at skrive <hr> på??

Nej. Du kan forsøge med __________________________... (en masse
understreg-tegn), men det er dels umuligt at vide præcis hvor mange
der skal til for at det passer i bredden på andre end din egen
computer - og dels vil linjen også flytte sig så snart man begynder
at indtaste data i feltet.

Hvad skal du bruge stregen til? Hvis du vil opdele dit textarea, er
det *langt* bedre at bruge 2 textareaer. De kan sagtens placeres så
de fremstår som et todelt felt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : clp

Dato : 02-06-03 23:02

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
er
> det *langt* bedre at bruge 2 textareaer. De kan sagtens placeres

det er til at opdele med.
hvordan vil du lave det med to textarea, du har jo din scrollbar og
da jeg også skal bruge den kan jeg ikke lige se hvordan det kan lade
sig gøre, men er da åben for forslag

clp

Fra : Ryan

Dato : 03-06-03 00:58

> det er til at opdele med.
> hvordan vil du lave det med to textarea, du har jo din scrollbar og
> da jeg også skal bruge den kan jeg ikke lige se hvordan det kan lade
> sig gøre, men er da åben for forslag

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit problem. Hvis du har to
textarea over hinanden med hver sin scrollbar, så er det da ikke noget
problem. Hvis det er fordi du kun vil have én scrollbar til begge
textarea'er, så prøv, at kigge på dette eksempel:
http://www.composmentis.dk/textareatest.htm

Det virker ikke ordentligt i Opera7.1 - teksten bliver indtastet baglæns,
men det burde kunne fixes. - Bare ikke med mine evner
--
Ryan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-03 00:32

clp skrev:

> det er til at opdele med.
> hvordan vil du lave det med to textarea, du har jo din
> scrollbar og da jeg også skal bruge den kan jeg ikke lige se
> hvordan det kan lade sig gøre, men er da åben for forslag

Her er et eksempel uden scrollbar:
<http://damu.dk/jc/usenet/splitform.shtml>

Det kan også laves med - scrollbaren er jo i siden og ikke for
neden (men der bliver så én scrollbar til hvert textarea)
--
Jens Gyldenkærne Clausen