Forslag til blomstrende bunddække
Fra : Mogens Lunde

Dato : 02-06-03 19:00

Vi har et mindre bed i en havesti (ovalt ca. 1,5 x 0,8 meter), lavet i
brosten i en chaussestens-belægning. Jeg har prøvet at finde noget
lavtvoksende som gerne må tage sig pænt ud i form af blomster, og gerne en
stor del af sæsonen. Er der nogen som har et godt forslag. Det skal helst
være meget lavt så det ikke løver af med brostensborden.
--

Venlig hilsen
Mogens

Fra : Lars Berthelsen

Dato : 03-06-03 20:51

Kære mogens

Jeg har gode erfaringer med diverse former for lave floks. De fåes med
hvide, lyserøde eller blålilla blomster og blomstre fra maj og gerne hen i
aug..

Venlig hilsen
Marianne

Fra : Mogens Lunde

Dato : 04-06-03 17:09

> Jeg har gode erfaringer med diverse former for lave floks. De fåes med
> hvide, lyserøde eller blålilla blomster og blomstre fra maj og gerne hen i
> aug..

Kære Marianne,

Vi prøvede så floksen. Den havde jeg også "luret" lidt på forinden, men det
er rart at få bekræftet at det ikke er så dumt et valg. Tak for hjælpen.

Mogens

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 04-06-03 00:35

Hej

Primula?

Citrontimian?

MVH Jon

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-06-03 15:26

Pyntejordbær og skovjordbær er også gode til det formål. pyntejordbær fås
både med gule og lysserøde blomster. Men de sender jo udløbere ud så hvis
man ikke vil have det såå....

Mvh Tina

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-06-03 23:20

Tina Bach Nygaard <tinab@dsr.kvl.dk> skrev i en
> [...]
> både med gule og lysserøde blomster. Men de sender jo udløbere ud så hvis

Spørg lige ved den første gadefest om man er med på, at vejen kommer til at
hedde Jordbærvej....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen