MS Windows
briani 27239
Sony DSC-F55E
Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-03 17:23

hvordan installerer man følgende kamera i Win XP Pro?
Picture Gear Lite 3.2 som følger med er ikke xp kompatibelt og der er ingen
updates på nettet åbenbart... hvad gør jeg?

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 02-06-03 18:07

> [...]
ingen
> updates på nettet åbenbart... hvad gør jeg?

Hvis du tilslutter dit kamera via USB, så kan du bruge stifinder til at
lægge dem over. Under stifinder hedder den "flytbar disk"

Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-03 20:12

> Hvis du tilslutter dit kamera via USB, så kan du bruge stifinder til at
> lægge dem over. Under stifinder hedder den "flytbar disk"

jeg ved ikke engang om det er muligt at få usb til det kamera

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 03-06-03 01:45

> jeg ved ikke engang om det er muligt at få usb til det kamera
>
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Med hvilken type kabel tilslutter du det til computeren. Seriel? (damn)

Jakob

Fra : paul

Dato : 03-06-03 03:56

Jeg har præcis samme kamera.
Jeg har købt en 6in1 flashkortlæser for 169kr i Netto. den tilslutter jeg USBporten
bagpå min PC.(windowsXP)
Når jeg skal se billederne tager jeg Memorystick ud og stikker den in i 6in1 fidussen.
Så kan indholdet ses og kopieres fra windows-explorer.

det har også den fordel at kameraet ikke skal tændes for at kopiere billederne.

Jeg har også en ældre bærbar, som ikke har USB. Til den har jeg købt en PCMCIA
memorystick adapter. Det fungerer fint på alle windowsversioner fra 98

Til billedbehandling på PC bruger jeg ACDsee4

Så picturegear er helt overflødig.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-06-03 16:06

> Jeg har præcis samme kamera.
> Jeg har købt en 6in1 flashkortlæser for 169kr i Netto. den tilslutter jeg
USBporten
> bagpå min PC.(windowsXP)

så er det jo en sån jeg skal bruge
tak for jeres indlæg