Automatisk updatering
Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 00:38

HJÆLP!
Jeg har en .js menu på min side der ikke syntes den skal vises
rigtig når man kommer ind på den. Men trykker man Refresh bliver
den som den skal være. Jeg kan ikke lige rette menuen så hvordan
opdatere jeg automatisk min startside en gang, når besøgende
kommer ind på den??
Jeg søger også hvor evt. script skal være, for jeg har prøvet
mange ting igennem!

Siden er opbygget med HTML

På forhånd Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 00:41

Der skal stå Opdatering klokken er mange!!

Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 10:08

www.krastrup.dk
Menuproblemet er:
Hvis menuen overlapper en smule er det rigtigt men hvis der er
mellemrum i undermenuerne er det forkert.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-06-03 10:41

Thomas D wrote:
> www.krastrup.dk
> Menuproblemet er:
> Hvis menuen overlapper en smule er det rigtigt men hvis der er
> mellemrum i undermenuerne er det forkert.

Den første fejl er at jeg bliver tvunget til at se siden i 1600x1200
FØJ.

Sådanne sider gider jeg ikke se på.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 11:03

Ja jeg ville gerne have at menuen virkede i alle størrelser. Men når der
f.eks. klikkes ind fra bilbasen og browseren er ikke er i fuld størrelse
kommer undermenuen frem de forkerte steder. Det holder jo ikke!

Iøvrigt er det de færeste der sidder med din opløsning!

Kom bare med konkrete forslag!

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-06-03 12:05

Thomas D wrote:
> [...]
> ikke!
>
> Iøvrigt er det de færeste der sidder med din opløsning!

Hvis den besøgende kan finde ud af at bruge en browser,
kan vedkommende sikkert også ændre størrelsen

Det er brugeren og kun brugeren som ved hvordan browseren skal
se ud, samt størrelsen på denne.

Din menu virker ikke i Opera

At ændre på størrelse af browserens vindue sidestiller jeg med
Popup, forsøg på at downloade dialere og andet møg.

Hvad med en menu i venstre side som "folder ud" til højre?

Hov?
der er jo fint plads til menuen ved en bredde på 600px?
Jeg fatter ikke hvad scriptet skal gøre godt for.

Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 14:14

> [...]
> mvh Søren Nielsen
> http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
>
> Ved godt det med opera. Kravspicifikation lyder på at det skal virke
med IE!

Kender du til en menu der kan komme til at ligne den jeg har på en prik
(open source). Hvor den også virker i Opera?? Ellers ender det med jeg må
lave den i Flash.

Til Hov
Hvis ikke den loader browser vinduet til fuld størrelse, fu..er menuen
op!
--Undermenuerne flytter sig-- men bliver god når jeg trykker
Refresh/opdater.

Derfor søger jeg bare et script der automatisk opdatere siden med det
samme når besøgende kommer ind.

mvh Thomas

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-06-03 14:43

Thomas D wrote:
> Ved godt det med opera. Kravspicifikation lyder på at det skal virke
> med IE!

Hvad så med mig

> Kender du til en menu der kan komme til at ligne den jeg har på en
> prik (open source). Hvor den også virker i Opera?? Ellers ender det
> med jeg må lave den i Flash.

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html
kig efter "Top Navigational Bar"

Ellers er der mange steder hvor man kan hente menuer.
Ofte er det eneste krav at man ikke må fjerne nogle
kommentare i menuen så besøgende kan se hvor menuen
stamer fra, hvis de kigger i koden.
Mener at menuen på tv2.dk må "lånes"

> [...]
> op!
> --Undermenuerne flytter sig-- men bliver god når jeg trykker

En god menu vil gøre din refresh overflødig.

men da det er javascript er der nok mere hjælp at hente i
d.e.i.w.clientside

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-03 12:30

Soeren Nielsen skrev:

> Det er brugeren og kun brugeren som ved hvordan browseren skal
> se ud, samt størrelsen på denne.

Helt enig.

> Din menu virker ikke i Opera

Menuen virker i Mozilla - men baggrundsfarven er 100 % transperant
indtil man første gang har haft musen over et punkt (for at få grå
baggrund overalt skal man derfor bevæge musen henover samtlige
menupunkter).

> At ændre på størrelse af browserens vindue sidestiller jeg med
> Popup, forsøg på at downloade dialere og andet møg.

Gode browsere (tm) kan sættes til at blokere for den slags numre.
Det er dog ikke nødvendigt her - scriptet virker ikke med Mozilla.

NB (til Thomas): Når du kommenterer indlæg bedes du svare
nedenunder det du citerer (gerne i flere, mindre blokke). I modsat
fald indskrænker du antallet af brugere der er villige til at bruge
tid på dine indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Marchwitz

Dato : 02-06-03 07:36

Thomas D

Kan du ikke lige linke til din hjemmeside,
så er det nemmere at se hvad du har/ ikke har gjort, og dermed nemmere
at hjælpe.
Umiddelbart kunne det tyder på, at dit menu script står et forkert sted,
som du selv antyder.
Det er f.eks. sikkert ikke ligegyldigt om scriptet står i starten eller
slutningen at body tag'et.
Det kommer an på...

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Marchwitz

Dato : 02-06-03 11:20

Thomas D

Jeg er ved at være derude hvor jeg ikke har forstand nok.
Men for mig at se, må det være noget med den absolutte placering.
Du har jo det samme problem med din Peak tæller.

M.v.h.
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas D

Dato : 02-06-03 12:00

Det er jeg også, derfor ville det være fedt med et script der lige
Opadterede siden en gang når man kom ind på den, så skulle menuen
være fin! Indtil jeg har lavet en anden menu!