Gl. toilet - vandforbrug?
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 22:16

Nogen der tilfældigvis ved, hvor stort vandforbruget er (sådan cirka)
pr. skyl på ældre toiletter - altså ældre end de "moderne", hvor man
kan vælge mellem stort og lille skyl.?

KS

Fra : Ivar

Dato : 01-06-03 22:37

kelds skrev:
> Nogen der tilfældigvis ved, hvor stort vandforbruget er (sådan cirka)
> pr. skyl på ældre toiletter

Det er afhængig af model.
Hvis det er et toilet du selv har, kan du aflæse din vandmåler
før og efter en fyldning.

Ivar

Fra : kim rasmussen

Dato : 01-06-03 22:41

Hej KS
9-12 liter alt efter model

Kim Rasmussen
Blikkenslager

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 02-06-03 07:56

Firmaet "Lykkebo" i Nibe har udviklet et indbygningssæt til ældre toiletter, så at man kan få lille eller stort skyl.
Det virker perfekt, og kan anbefales. Jeg har installeret det i to toiletter. Jeg er ikke ansat i firmaet og har ingen som helst interesser der!!!
Prøv dette link:http://www.lykkebo-miljoe.dk/

Jørgen

Fra : Per Tvedt

Dato : 03-06-03 14:31

En billig løsning for å minske vannforbruket er å plassere en murstein eller
i i cisternen.

Per

Fra : Tom Nielsen

Dato : 04-06-03 08:00

Hvis man kigger på Ifø's modeller ser det således ud:

før 1991 brugte man mellem 6 og 9 liter pr skyl. fra 1991 til 1996 blev de
til rene 6 liters skyl. og fra 1996 og fremefter begyndte man at lave 3/6
liters skyl.

Det kan sagtens betale sig at gå over til de nye 3/6 liters da
vandbesparelsen er så stor at det er hurtigt tjent ind.

Mvh Brian Nielsen