Middel mod myre
Fra : Kim Bernhart

Dato : 01-06-03 20:02

Hej,

Er der nogen som kender til et effektiv middel mod myrer mellem/under
fliserne ? Jeg tænkte på et alternativ til det som man kan købe i
byggemarkederne til et mindre formue.

Mvh

Kim

Fra : Jensen

Dato : 01-06-03 20:40

"Kim Bernhart" <kim_bernhart@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen som kender til et effektiv middel mod myrer mellem/under
> fliserne ? Jeg tænkte på et alternativ til det som man kan købe i
> byggemarkederne til et mindre formue.

Malation tror jeg det hedder, det skullle efter fruens udtalelser være
fortrinligt. men koster sikkert en bondegård

Jensen

Fra : Frederiksen

Dato : 01-06-03 20:43

> Malation tror jeg det hedder, det skullle efter fruens udtalelser være
> fortrinligt. men koster sikkert en bondegård

Vi er da ikke gift?
Jo, det er rigtigt godt, og ikke specielt dyrt. Brug en 2% opløsning, det er
rigeligt.

Mvh Maria

Fra : Kim Bernhart

Dato : 01-06-03 20:59

Tak for svarerne, og hvor købes det ?

Kim

Fra : Frederiksen

Dato : 01-06-03 21:23

> Tak for svarerne, og hvor købes det ?

Matas.

Mvh Maria

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-06-03 21:46

> Matas.
>
> Mvh Maria

Og alle supermarkeder, bygggemarkeder, etc..

Hilsen Inger

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-06-03 08:29

Kim Bernhart wrote:

> Er der nogen som kender til et effektiv middel mod myrer mellem/under
> fliserne ?

Du skulle heller glæde dig over, at du kun har sådan nogen små problemer.

Du kan bruge alt muligt imod de stakkels myre og de gør ikke aktiv
modstand.

Jeg har set en som sad med en brænder og
brændte dem hvergang der kom en myre op af hullet.

Det er ligesom en krig, hvor kæmpflyene kaster napalm.

Fra : Bjørn S

Dato : 02-06-03 11:13

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Her hjemme bruger vi kanel.Vores myrer (og sikkert også dine) hader kanel
Det er billigt og nok ikke skadeligt.

Johnny

Fra : Connor

Dato : 02-06-03 11:55

Jeg hørte engang at myrer ikke kan lide kokosmel eller olie. Er der nogen
der har erfaringer med det.?

M.v.h

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-03 18:17

"Connor" <connorNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hørte engang at myrer ikke kan lide kokosmel eller olie. Er der nogen
> der har erfaringer med det.?

Jeg har hørt de ikke kan lide VAND, nogen erfaring ?.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-06-03 21:01

> [...]
>
> Er der nogen som kender til et effektiv middel mod myrer mellem/under
> fliserne ? Jeg tænkte på et alternativ til det som man kan købe i

På siden:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/oos.htm

står noget om midler og metoder, også til indendørs
bekæmpelse.
Malathion, som Jensen foreslår, er ikke særlig giftigt, men
man skal alligevel passe lidt på med det - det ar meget
alsidigt.
Det væsentligste ved myrer er, at de skal slås ihjel i
boet - det gøres ved at myrerne selv slæber deres døde
kammerater med ned i boet, hvor de spises.
Myrer er ofte harmløse og nyttige - bekæmpelse bør
kun foretages, hvor de generer.

Per A. Hansen

Fra : T.Pedersen

Dato : 02-06-03 21:48

"Kim Bernhart"
> [...]
> Er der nogen som kender til et effektiv middel mod myrer mellem/under
> fliserne ? Jeg tænkte på et alternativ til det som man kan købe i

Til de myrer der kommer ind i huset, har jeg ret god erfaring med at hvis
jeg lægger en portion SUKKER uden for, ved hussoklen, der hvor de kommer ind,
så ser jeg dem næsten ikke inde i huset mere.
Kan også bruges ved de større myrertuer i haven. En kop sukker oven i tuen.
I begyndelsen vrimler det selvfølgelig med myrer, men efter et par dage, ser
det ud som om de har lukket og slukket.

m.v.h. tp.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-03 18:21

"T.Pedersen" <terkelp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

, men efter et par dage, ser
> det ud som om de har lukket og slukket.

Det er klart de har jo fået noget at leve af. Så hvoff' pukle rundt efter
føde ? ;).

Fra : 5xSøndergaard

Dato : 04-06-03 22:03

Hæld sprit ned i boet, evt. via en tragt. Vent 1-2 minutter for at spritten
trækker godt ned i boet og sæt så ild til spritten. Spritten brænder
langsomt, og udvikler kraftig varme i boet og tager dermed livet af både æg
og levende myrer. Ligger boet tæt op af brændbare planter e.lign. så dæk af
med en plade af ikke brændbart materiale.
Advarsel: Anvend ikke benzin og andre mere eksplosive brændvæsker. De
udvikler ikke samme varme i boet og er langt farligere at have med at gøre.
De kan måske også misfarve fliserne ved afbrænding. Det gør spritten ikke.

God fornøjelse