Afstandslinier... Go Home!
Fra : Jonas

Dato : 01-06-03 17:46

Hej NG

Jeg sidder og pusler med lidt webdesign og er stødt på et problem
i forbindelse brug af tabeller og css.

Jeg har lavet følgende, men der er nogle hvide afstandslinier som
jeg ikke vil have der og spørgsmålet er hvordan jeg får den til
at forsvinde: http://www.facefear.dk/test

Hvordan koder jeg så de forsvinder? Så vidt jeg kan se er de der
kun vandret...

Help
/Kældsø

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Voller

Dato : 01-06-03 17:53

> Jeg har lavet følgende, men der er nogle hvide afstandslinier som
> jeg ikke vil have der og spørgsmålet er hvordan jeg får den til
> at forsvinde: http://www.facefear.dk/test

Du sætter cellspacing til 0 i dit table-tag. Som sådan:

Det burde gøre noget ved problemet.

MVh. Voller.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-06-03 17:58

Jonas <jkaeldso@mail.dk> writes:

> Hej NG
>
> Jeg sidder og pusler med lidt webdesign og er stødt på et problem
> i forbindelse brug af tabeller og css.

Hvis du bruger CSS, så bør du putte en !DOCTYPE på siden, så IE6
viser den i standards mode. Det vil give det mest korrekte udseende,
og vil undgå mange af de fejl i IE's CSS-visning der er bevidst gemt
for kompatabilitet med forældede og forkerte sider.

Det kræver også en DOCTYPE at validere siden med validator.w3.org,
hvilken er en behagelig sideeffekt.

Eksempel på en DOCTYPE du kan bruge
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Den skal stå allerførst i siden, inden <html>.

> [...]
> at forsvinde: http://www.facefear.dk/test
>
> Hvordan koder jeg så de forsvinder? Så vidt jeg kan se er de der

I table'ens style:
border-collapse:collapse;

Du bruger for øvrigt både
og
<center>
men ikke den rigtige CSS-metode:
.body {margin-left:auto;margin-right:auto;}
(som dog ikke virker i ældre IE'er, men det er et andet problem med
en anden løsning).

/L

Fra : Jonas

Dato : 01-06-03 18:18

Tak for jeres nyttigt og hurtige svar...

Det spiller meget bedre nu!

Endnu engang tak

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 01-06-03 18:02

Jonas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> at forsvinde: http://www.facefear.dk/test
>
> Hvordan koder jeg så de forsvinder? Så vidt jeg kan se er de der

MvH
Liselotte