Syg birketræ
Fra : Erik Birkholm

Dato : 02-06-03 01:05

Jeg har en ca 50 år gl birketræ de sidste 6 år er det tyndet noget ud i
grenene og idag kan jeg se når der kommer en lille brise smider den bladene
som om det var efterår der er nogle små brune pletter på bladene udover det
ser de meget friske og grønne ud hvad kan der være galt kan jeg ligesågodt
fælde den først som sidst

Hilsen Erik
6x103997@tiscali.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-06-03 20:01

Erik Birkholm wrote:

> [...]
> ser de meget friske og grønne ud hvad kan der være galt kan jeg ligesågodt

Har du hørt om sygdom en alderdom?

Hvil du ikke have et nyt?

Fra : Schubert

Dato : 01-06-03 21:25

> Har du hørt om sygdom en alderdom?
>
> Hvil du ikke have et nyt?

Det var dog det mærkeligeste svar ???

Men, jeg har samme problem med min Snogebirk - den taber blade og ser træt
ud - Men svaret er faktisk ganske enkelt - Bladlus

Men hvem har lige en stige der gør at man komme op i toppen af sådan en
fætter og sprøjte for lus, nej vel - så de får bare lov at æde løs til der
er en flok myre der kommer og spiser dem.

En ting er sikkert - Et træ der kort efter løvspring begynder at tabe sine
blade - er ikke ved at dø af alderdom.

Schubert

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-06-03 22:00

Schubert wrote:

> [...]
> fætter og sprøjte for lus, nej vel - så de får bare lov at æde løs til der
> er en flok myre der kommer og spiser dem.

Myrerne holder ellers bladlusene, som husdyr.

> En ting er sikkert - Et træ der kort efter løvspring begynder at tabe sine
> blade - er ikke ved at dø af alderdom.

Nå jeg har aldrig oplevet unge birketræer som tabte blade.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-06-03 23:10

Schubert <schubert@FJERNDETTEcomplex.dk> skrev >
> [...]
der
> er en flok myre der kommer og spiser dem.

Myrer spiser ikke bladlus. De drikker deres sukkersaft og passer dem og
flytter sågar rundt på dem.

Ang. alderdom: Livet er en sexuelt overført sygdom, som 100% sikkert ender
med døden.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen