hjemme lavet træspær???
Fra : Lars Bach

Dato : 31-05-03 21:28

Spurgte tidligere, på dimmensioner på et træ spær til fladt tag, og fik fin
besked tak for det!! Men har nu ombestemt mig...jeg vil have høj resning på
den nye garage da de vil gå meget bedre i spænd med det i forvejen stående
hus..spørgsmålet er så...hvor tykke træ materialer der skal bruges. osv.??
dimensionerne på garagen er stadig 5,20 bred og 7,80 lang...grunden til at
jeg vil have en tømmer til at lave dem er bla. at der er 3 mdr. ventetid på
at få spærene fra de forskellige fabrikker nogen der kan hjælpe?? eller
endu bedre nogen der har nogen liggende

Fra : Stationsforstanderen

Dato : 31-05-03 21:39

Hej lars

( nogen der kan hjælpe?? eller
> endu bedre nogen der har nogen liggende

Prøv at kigge ved diverse nedbrydnings firmaer.www.SkaveNedbrydning.dk har
nogen men de er for store.
Gitterspær- 14 stk.-10 m. brede + udhæng og 2,40 m.høje i kip- træ
Gitterspær - 10 stk. 9,65 m. + 0,50 m. udhæng - 2,35 m. høje - 25 graders
hældning- træ

Men der findes sikkert andre nedbrydningsfirmaer,som har nogle liggende.
MVH
Stationsforstanderen

Fra : Lars Bach

Dato : 31-05-03 22:20

lyder da spændene jeg må søge lidt hvade tænkt mig noget der ligner : ca
80 cm høje, ca 15 graders hældning, med udhæng...

Fra : Frederiksen

Dato : 01-06-03 20:41

> Prøv at kigge ved diverse nedbrydnings firmaer.www.SkaveNedbrydning.dk har
> nogen men de er for store.

DET var et rigtigt godt link - findes der også sådan nogle på Sjælland?
Nogen, der kender gode link?

Mvh Maria

Fra : H.Johansen

Dato : 31-05-03 23:28

> [...]
> jeg vil have en tømmer til at lave dem er bla. at der er 3 mdr. ventetid

> at få spærene fra de forskellige fabrikker nogen der kan hjælpe??

bare du husker at bruge godkendt konstruktionstræ / spærtræ, så du ikke får
bølv med forsikringen engang i fremtiden....

Du kan evt. bestille utildannede spær gennem din trælast, her burde
leveringstiden ikke være ret lang. du skal dog "stadig" selv samle dem., men
de
er dimmensioneret korrekt. og de har den rette godkendelse. og du har bevis
på det....

VH Henrik (træmand)

Fra : Lars Bach

Dato : 01-06-03 19:58

alletiders Henrik, så vil jeg da prøve og tage en snak med min tømmerhandel
i morgen..tak for info'en

Fra : fisherprice

Dato : 03-06-03 15:43

Du kan også smide penge i bogen "træ28", den fortæller MULIGVIS hvilke
dimensioner du skal bruge. Kan også beregne det for dig, mod mindre
betaling, således den overholder DS, Dansk Standard.

http://www.kandu.dk/