fjernelse af kopibeskyttelse
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 31-05-03 21:13

Er der nogen der ved hvordan man fjerner kopibeskyttelse fra cdrommer?

Jeg kunne godt t?nke mig at mine spil blev lagt pa* harddisken sa* de kan
spilles uden at skulle l?gge en cd i drevet. Det er mine fors?g med det
der bringer subjekt pa* bane.

PS. alle vores spil er k?bt pa* legal vis.

Hilsen Claus

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-05-03 22:05

Claus Christian Larsen wrote:

> Jeg kunne godt t?nke mig at mine spil blev lagt pa* harddisken sa* de
> kan spilles uden at skulle l?gge en cd i drevet. Det er mine fors?g
> med det der bringer subjekt pa* bane.

Jeg ved ikke om dette virker med kopibeskyttede filer men du kan da
prøve at lave en kopi med dd og så loop-mounte kopien.

Som root gør du følgende:
dd if=/dev/cdrom of=/tmp/dit_spil.iso bs=2048
(Du kan selvfølgelig gemme spillet andetsteds og du skal måske også
erstatte /dev/cdrom. Tjek evt /etc/fstab for at se hvor din cd sidder)

Herefter loop-mounter du din kopi:
mount -t iso9660 -o loop /tmp/dit_spil.iso /mnt/cdrom

Men som sagt så ved jeg ikke om det virker med kopibeskyttede cd'er.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 01-06-03 18:41

Thomas Overgaard wrote:

> [...]
> mount -t iso9660 -o loop /tmp/dit_spil.iso /mnt/cdrom
>
> Men som sagt så ved jeg ikke om det virker med kopibeskyttede cd'er.

debian:/home/clalar# dd if=/dev/cdrom1 of=/home/clalar/thesims.iso bs=2048
dd: reading `/dev/cdrom1': Input/output error
806+0 records in
806+0 records out
debian:/home/clalar#

Det er en superlækker komando som jeg vil gemme, men den vil ikke æde
kopibeskyttelse.

Der må være et linuxprogram der knækker den slags.

Hilsen Claus

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 01-06-03 20:51

> [...]
> Jeg kunne godt t?nke mig at mine spil blev lagt pa* harddisken sa* de kan
> spilles uden at skulle l?gge en cd i drevet. Det er mine fors?g med det

Det bliver sikkert svært, men se evt.:

http://www.cdrfaq.org/faq02.html#S2-4

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : John Vedsegaard

Dato : 06-06-03 00:33

"Claus Christian Larsen" <claus@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bringer subjekt pa* bane.
>
> PS. alle vores spil er k?bt pa* legal vis.

Der er MANGE forskellige mader at kopibeskytte cdromudgivelser pa.

John

---
Udgaende post er virusfri