Validering fejler og submitter alligevel
Fra : Andreas Møller

Dato : 31-05-03 19:33

Hej - jeg har et lille problem. Min form bliver valideret af
noget javascript. Problemet er at selvom den finder fejl og
prompter for dette, så ender siden alligevel med at submitte.
Belastende...

Således ser min form ud:
<form action="update4.asp" method="post"
onSubmit="validering();return false">....

Således ser min js-kode ud:
function validering()
{
error = 0;

if((document.forms[2].Varebenævnelse.value=='') && (error==0))
{
alert('Du skal udfylde feltet med navnet på emnet!');
document.forms[2].Varebenævnelse.focus();
error = 1;
}

if(error == 0)
{
document.forms[2].submit();
}
}

js-koden er placeret i en separat fil, hvor der er tjek for alle
de andre dele af formen også.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-06-03 02:46

Andreas Møller <in@val.id> wrote:

> [...]
> Belastende...

> if((document.forms[2].Varebenævnelse.value=='') && (error==0))

Mon ikke javascriptet fejler fordi du bruger et æ i dit form id? Prøv
uden, og se om det ikke hjælper på det.

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?