MS Windows
briani 27239
Recovery-cd fra Compaq
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 16:16

Jeg har i tidernes morgen købt en Compaq (5696) hvor programmerne kun kan
genetables ved at køre den famøse recovery-cd. Nu synes jeg jo ikke det er
hammersjovt at blive bragt tilbage til et niveau for 4 år siden, så har
nogen af jer en ide om, hvordan jeg kan geninstallere et enkelt program fra
en sådan skive?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Madsen

Dato : 31-05-03 16:24

Anette Linnea skrev:

> Nu synes jeg jo ikke det er hammersjovt at blive bragt tilbage til
> et niveau for 4 år siden, så har nogen af jer en ide om, hvordan
> jeg kan geninstallere et enkelt program fra en sådan skive?

Jeg har engang siddet med et lignende problem på søsterens Compaq
og måtte opgive da alle mapperne og filerne på cd'en havde meget
mystiske navne som gjorde det umuligt at finde ud af hvad der var
til hvad, men det er muligt at det godt kan lade sig gøre alligevel.
Jeg valgte at formatere harddisken på søsterens PC og starte forfra
med en installation af en "rigtig" Win98SE og kun med de programmer
hun ønskede at bruge i stedet for alt det skrammel som Compaq havde
smidt derind.
Da jeg var færdig lavede jeg et image ud på cd'er med DriveImage
fra PowerQuest. Det ved man da i det mindste hvad er. Disse cd'er
kan du åbne med PowerQuest ImageExplorer og trække enkelte filer
eller hele mapper ud af cd'erne, hvis man skulle få lyst til det.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 16:33

> [...]
> kan du åbne med PowerQuest ImageExplorer og trække enkelte filer
> eller hele mapper ud af cd'erne, hvis man skulle få lyst til det.

Ja det var jo så noget, som jeg skulle have gjort for en del år siden. Nu
hænger jeg på den!

Det er McAfee, som fulgte med dengang og jeg har ikke programmet særskilt.
Det kan ikke downloades gratis nogen steder, vel?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 17:57

In dk.edb.system.ms-windows, "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> <"Anette
Linnea" <alr (a) tdc.dk>> says...
> Det er McAfee, som fulgte med dengang og jeg har ikke programmet særskilt.
> Det kan ikke downloades gratis nogen steder, vel?

Nej, men der findes bedre og billigere løsninger. Min personlige favorit
hedder AVG, men det kan du alt sammen læse mere om i den gruppe jeg
FUT'er til.

FUT:dk.edb.sikkerhed.virus

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 31-05-03 16:40

Anette Linnea skrev:

> Det er McAfee, som fulgte med dengang og jeg har ikke programmet
> særskilt. Det kan ikke downloades gratis nogen steder, vel?

Det tvivler jeg på, men jeg tør ikke sige det. Prøv evt. at spørge
i <news:dk.edb.sikkerhed.virus> hvis du ikke får et brugbart svar her.

PS. Krydspost til dk.edb.sikkerhed fjernet da den gruppe sådan set ikke
har noget med antivirussoftware at gøre. Det er dk.edb.sikkerhed.virus
der har det.

Madsen.

Fra : Michael Petersen

Dato : 31-05-03 21:21

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hammersjovt at blive bragt tilbage til et niveau for 4 år siden, så har
> nogen af jer en ide om, hvordan jeg kan geninstallere et enkelt program

Hej

Har vist nok selv haft sådan et dyr engang, og jeg mener der var en menu
hvor man kunne vælge flere muligheder, når man skal køre recover, bla en
mulighed der bibeholder de indstillinger du har nu.

Hilsen Michael

Fra : Peter Dahl

Dato : 02-06-03 17:17

"Michael Petersen" <michael.p@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> fra

De enkelte programmer ligger alle i passwordbeskyttede zip-filer. Passwordet
er s.v.j.h. CONSUMER, CONSUMERDESK, CONSUMERDISK eller CONSUMERDISC.

Peter