hur finder jeg IP -Nummer
Fra : P.N.

Dato : 31-05-03 09:53

Hvis jeg skal finde ip nummeret på en britisk hjemmeside hvad gør jeg så ?

Jeg har sitets navn men vil gerne finde ud af IP nummeret

MVH Poul

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-05-03 09:55

On Sat, 31 May 2003 10:52:40 +0200, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg skal finde ip nummeret på en britisk hjemmeside hvad gør jeg så ?
>
>Jeg har sitets navn men vil gerne finde ud af IP nummeret
http://www.myip.dk/
/Hans

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 31-05-03 14:02

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message news:2ergdvsrvr2nr56183nntpdqui14cg3ltu@4ax.com...

> http://www.myip.dk/

Nope så får han sin egen ip.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-05-03 14:38

On Sat, 31 May 2003 15:02:12 +0200, "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

>Nope så får han sin egen ip.
Jo, men man kan flere ting på denne side, bla. "hjemmeside > IP"

Prøv det.

/Hans

Fra : L@rs K

Dato : 31-05-03 10:57

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg skal finde ip nummeret på en britisk hjemmeside hvad gør jeg så ?
>
> Jeg har sitets navn men vil gerne finde ud af IP nummeret

Åbner kommando vinduet og skriver ping www.britisk_hjemmeside.co.uk
Så får du sikkert et svar der ligner nedenstående:
Pinger www.britisk_hjemmeside.co.uk [212.58.xxx.xxx] med 32 byte data:

IP adressen står i [] dog uden xxx'er

--

L@rs

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-03 12:27

In dk.edb.netvaerk, L@rs K <lo1732@Net.DiaLOg.dak> says...
> Åbner kommando vinduet og skriver ping www.britisk_hjemmeside.co.uk

Nogle servere giver ikke respons på ping...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 01-06-03 21:14

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

>In dk.edb.netvaerk, L@rs K <lo1732@Net.DiaLOg.dak> says...
>
>Nogle servere giver ikke respons på ping...

- men ping-kommandoen skal såmænd slå navnet op og fortælle
ip-adressen alligevel, hvilket var behovet her.

Den "pæne" måde at slå en ip-adresse op er naturligvis en af
kommandoerne dig, host, og nslookup. Af de tre findes i hvert fald
nslookup som standard i i hvert fald nogle windows-varianter.

Men ping findes i dem alle, og er jo udmærket til formålet i praksis.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-05-03 12:21

{nslookup|host|dig} www.britiskhjemmeside.uk

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-06-03 07:44

> Hvis jeg skal finde ip nummeret på en britisk hjemmeside hvad gør jeg så ?
>
> Jeg har sitets navn men vil gerne finde ud af IP nummeret
>

> MVH Poul

Skriv NSLOOKUP "navn" så kommer nummeret. Virker på NT, 2000 og XP