Beskæring af vindrue træ
Fra : Bach

Dato : 31-05-03 07:06

Hej alle i kloge Åge`r herinde

Vi har lige købt hus,med tilhørende udestue og den mest pragtfulde store
vindrue træ.
Den vokser helt ustyrligt i øjeblikket.Der er kommet "bitte" små druer.
Spørgsmålet lyder nu,hvor skal jeg beskære det,for at druerne bliver store.
Skal grenene klippes af lige efter druerne?
På forhånd tak og god weekend til jer alle.

Mvh Mich.

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 31-05-03 09:15

Hej Mich. - spørge-Jørgen derude

Jeg har en Heimrod (grønne druer) som jeg beskærer kraftigt ca. en gang om
måneden i sommerhalvåret. Desuden har jeg en Schuyler der voxer mindre
voldsomt og som jeg beskærer ca. to gange i løbet af en sommer. Desuden
bliver min vinstokke beskåret en gang til jul.

Jeg beskærer en håndsbredde efter en klase druer. Og lader 2 stammer fra
hver vinstok gro ca. en meter pr. år.

Håber du kan bruge mit svar til noget, du må også have en god weekend.

--
mvh.
Klaus Eriksen