MS Windows
briani 27239
CPU usage på 100% ved udskrift?
Fra : Thomas D

Dato : 30-05-03 21:46

Hej,

Når jeg printer ud på min Canon BJC-4000 fra Windows 2000 Pro, så ryger CPU
usage op på 100% og kernetiderne ryger lige så langt op.
Hvorfor sker dette?
Hvad kan jeg gøre for at forhindre dette?

Mvh
Thomas

Fra : Madsen

Dato : 30-05-03 22:04

Thomas D skrev:

> Når jeg printer ud på min Canon BJC-4000 fra Windows 2000 Pro, så
> ryger CPU usage op på 100% og kernetiderne ryger lige så langt op.
> Hvorfor sker dette?

Det er meget normalt når man printer på en printer koblet til LPT-
porten. Min gamle printer trak også al kraften ud af PC'en imens der
blev printet. Nogle gange hjælper det at slå bidirectional til, men
det er ikke altid at man kan mærke forskel.

Madsen.

Fra : Thomas D

Dato : 30-05-03 22:43

> [...]
> blev printet. Nogle gange hjælper det at slå bidirectional til, men
> det er ikke altid at man kan mærke forskel.

Hmm
hvor slår man det til henne?
Og hvad er det?

Mvh
Thomas

Fra : Madsen

Dato : 30-05-03 22:52

Thomas D skrev:

[Bidirectional]

> hvor slår man det til henne?
> Og hvad er det?

Det er noget med at der kan kommunikeres begge veje gennem kablet
når biredirectional er slået til og det speeder kommunikationen med
printeren gevaldigt op. Det skal slåes til i BIOS og virker kun hvis
LPT-porten, printeren og kablet understøtter det. Så vidt jeg husker
så hedder det ECP/EPP inde i BIOS. Jeg gider ikke lige genstarte for
at tjekke efter, men du finder det under egenskaberne for LPT-porten
i BIOS (eller parallel-porten som det også hedder).

Derudover kan du også slå det til under egenskaber for din printer
i Windows. Højreklik på printeren inde i Control Panel > Printers
og vælg Properties > Ports. Nede i bunden skulle der gerne være en
mulighed for at placere et flueben i 'Enable bidirectional support'.
Som sagt skal det dog både understøttes af BIOS, kablet og printeren
for at fungere.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-05-03 23:02