Password beskytte en fil
Fra : Morten

Dato : 30-05-03 18:25

Hej. Jeg vil gerne password beskytte en fil. Hidtil har jeg brugt:
tar cf - folder | zip -e filnavn -

Men nu vil jeg gerne gøre det i forbindelse med en backup process
der afvikles vha. cron. Er det muligt for mig at give passwordet med
til zip? Har uden success prøvet med << EOF. Hvis ikke, hvad er der
af alternativer? Nogle krypteringer hvor man kan medgive password
command line?

Takker,

Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 09:29

In dk.edb.system.unix, Morten <usenet@kikobu.com> says...
> af alternativer? Nogle krypteringer hvor man kan medgive password
> command line?

Hvad med bare at skifte ejerskabet af filen?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten

Dato : 31-05-03 10:40

Jesper G. Poulsen wrote:

> In dk.edb.system.unix, Morten <usenet@kikobu.com> says...

> Hvad med bare at skifte ejerskabet af filen?

Der tages backup til et eksternt FAT32 drev, så det går ikke.

Mvh Morten

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-06-03 00:53

M> Der tages backup til et eksternt FAT32 drev, så det går ikke.

gpg -c

/Benny